10 Google SEO tipp az új tartalmak gyorsabb indexeléséhez és rangsorolásához

10 Google SEO tipp az új tartalmak gyorsabb indexeléséhez & rangsorolásához! Működő SEO - 100% hatékonyság! Amikor új tartalmat teszel közzé, szeretnéd, ha a felhasználók minél gyorsabban megtalálják a keresési eredmények között rangsorolva, igaz? Itt van a megoldás.

10 Google SEO tipp az új tartalmak gyorsabb indexeléséhez és rangsorolásához

Amikor új tartalmat tesz közzé, azt szeretné, ha a felhasználók minél gyorsabban megtalálnák a keresési eredmények között rangsorolva. Szerencsére a SEO eszköztárában számos olyan tipp és trükk található, amelyek segítenek elérni ezt a célt. Hogyan is kell pontosan ezt tenni?

Indexelés

1. URL-ellenőrzés / Fetch & Render

Tehát alapvetően a tartalom indexelése nem olyan nehéz a Google-ban. A Google számos eszközt biztosít számunkra. A legegyszerűbb és leggyorsabb talán az URL-ellenőrzés eszköz. Ez az új Search Console-ban található, korábban Fetch and Render. Ettől a forgatástól kezdve mindkét eszköz még létezik. A Fetch és a Render értékcsökkentik. Az új URL-ellenőrző eszközzel elküldhet egy URL-címet, és megmondhatja a Google-nak, hogy vizsgálja meg. Ha ezt megteszed, akkor a Google a kiemelt feltérképezési sorba helyezi azt. Ez egyszerűen azt jelenti, hogy a Google-nek van egy listája a feltérképezendő URL-ekről. A prioritási sorba kerül, és így gyorsabban feltérképezik és gyorsabban indexelik.

2. Sitemapok!
Egy másik gyakori technika egyszerűen a sitemapok használata. Ha nem használsz sitemapokat, akkor ez az egyik legegyszerűbb és leggyorsabb módja annak, hogy az URL-jeid indexelésre kerüljenek. Ha a webhelytérképedben vannak, akkor tudatni akarod a Google-lal, hogy valóban ott vannak. Számos különböző technika létezik, amelyekkel ezt a folyamatot egy kicsit jobban optimalizálhatjuk.

Az első és legalapvetőbb, amiről mindenki beszél, hogy egyszerűen csak beírjuk a robots.txt fájlba. A robots.txt fájlban van egy lista a direktívákról, és a robots.txt fájl végén egyszerűen azt mondod, hogy sitemap, és megmondod a Google-nak, hogy hol vannak a sitemapjaid. Ezt megteheti a sitemap indexfájlok esetében is. Több sitemapot is felsorolhat. Ez nagyon egyszerű.

Oldaltérkép a robots.txt-ben
Megteheti ezt a Search Console Sitemap Report segítségével is, amely egy másik jelentés az új Search Console-ban. Bemehet oda, és elküldheti a sitemapokat. Eltávolíthatja a sitemapokat, érvényesítheti. Ezt a Search Console API-n keresztül is megteheti.

De egy nagyon jó módja annak, hogy tájékoztassa a Google-t a sitemapjairól, amit sokan nem használnak, az egyszerű pingelés a Google-nak. Ezt a böngésző URL-címében teheti meg. Egyszerűen beírja a google.com/ping címet, és beírja a sitemapet az URL-címmel együtt. Ezt most rögtön ki is próbálhatod a jelenlegi sitemapjaiddal. Írja be a böngészősávba, és a Google azonnal sorba állítja azt a sitemapet feltérképezésre, és az összes benne lévő URL-t gyorsan indexelni fogja, ha megfelelnek a Google minőségi szabványának.

Példa: https://www.google.com/ping?sitemap=https://example.com/sitemap.xml

3. Google indexelő API
Mind a Google, mind a Bing új API-kat vezetett be, amelyek segítenek felgyorsítani és automatizálni az URL-ek feltérképezését és indexelését.

Mindkét megoldás lehetővé teszi az indexelés tömeges felgyorsításának lehetőségét azáltal, hogy egy API-n keresztül több 100 vagy 1000 URL-t küldünk be.

Míg a Bing API bármilyen új/frissített URL-hez szól, a Google azt állítja, hogy API-juk kifejezetten „akár álláshirdetésekhez, akár livestream strukturált adatokhoz” szól. Ennek ellenére sok SEO, mint például David Sottimano, kísérletezett a Google API-val, és úgy találta, hogy a különböző tartalomtípusokkal működik.

A Yoast is támogatja az élő indexelést mind a Google, mind a Bing számára a SEO WordPress pluginjukon belül.

Indexelés és rangsorolás

Ez az indexelésről szól. Most van néhány más módszer is, amellyel gyorsabban indexelheted a tartalmaidat, és ezzel egyidejűleg segítheted, hogy egy kicsit feljebb kerüljenek a rangsorban.

4. Linkek a fontos oldalakról
Amikor új tartalmat teszel közzé, az alapvető, ha mást nem is teszel, meg akarsz győződni arról, hogy fontos oldalakról linkelsz. Fontos oldalak lehetnek a honlapod, az új tartalomra mutató linkek hozzáadása, a blogod, az erőforrás oldalad. Ez egy alapvető lépés, amit meg akarsz tenni. Nem akarod elárvulni azokat az oldalakat a webhelyeden, amelyeken nincsenek bejövő linkek.

A linkek hozzáadása két dolgot mond a Google-nak. Azt mondja, hogy ezt a linket valamikor a jövőben kell feltérképeznünk, és bekerül a rendszeres feltérképezési sorba. Ugyanakkor a linket fontosabbá is teszi. A Google azt mondhatja: „Nos, fontos oldalaink hivatkoznak erre. Van néhány minőségi jel, ami segít nekünk meghatározni, hogyan rangsoroljuk.” Tehát a fontos oldalakról való linkelés.

5. Frissítse a régi tartalmakat
De egy lépés, amit az emberek gyakran elfelejtenek, hogy nem csak a fontos oldalakról linkelsz, hanem vissza akarsz menni a régebbi tartalmaidhoz, és releváns helyeket keresni, ahová ezeket a linkeket elhelyezheted. Sokan használnak egy linket a honlapjukon, vagy linket a régebbi cikkekre, de elfelejtik azt a lépést, hogy visszamennek a régebbi cikkekhez az oldaladon, és linkeket tesznek az új tartalmakra.

Most milyen oldalakról kell hozzáadni? Az egyik kedvenc technikám az, hogy használjuk ezt a keresőoperátort itt, ahol beírjuk a kulcsszavakat, amelyekről a tartalom szól, és aztán egy site:example.com. Ez lehetővé teszi, hogy megtalálja a webhelyén azokat a releváns oldalakat, amelyek a megcélzott kulcsszavakkal foglalkoznak, és ezek nagyon jó célpontok, amelyekre a régebbi tartalmakból hozzáadhatja a linkeket.

6. Társadalmi megosztás
Igazán kézenfekvő lépés, a közösségi megosztás. Amikor új tartalmaid vannak, a közösségi megosztás, a közösségi megosztások és a tartalom rangsorolása között magas korreláció van. De különösen, ha megosztod a tartalomaggregátorokon, például a Reddit-en, ezek tényleges linkeket hoznak létre a Google számára, amelyeket feltérképezhet. A Google látja ezeket a jeleket, látja a közösségi aktivitást, az olyan oldalakat, mint a Reddit és a Hacker News, ahol tényleges linkeket adnak hozzá, és ez ugyanazt teszi, mintha a saját tartalmadból adnál hozzá linkeket, kivéve, hogy ez még egy kicsit jobb, mert külső linkekről van szó. Ezek külső jelek.

7. Forgalom generál’s az URL-re
Ez egyfajta haladó technika, amely hatékonyságát tekintve kicsit vitatott, de anekdotikusan újra és újra látjuk, hogy működik. Ez egyszerűen forgalom generálása az új tartalomra.

Van némi vita arról, hogy a forgalom rangsorolási jel-e. Van néhány régi Google szabadalom, amely a forgalom méréséről szól, és a Google minden bizonnyal a Chrome segítségével tudja mérni a forgalmat. Látják, hogy honnan jönnek ezek az oldalak. De egy példa: Facebook-hirdetések, elindítasz egy új tartalmat, és hatalmas mennyiségű forgalmat irányítasz rá a Facebook-hirdetéseken keresztül. Ön fizet ezért a forgalomért, de elméletileg a Google is látja ezt a forgalmat, mivel a Chrome böngészővel mérik a dolgokat.

Ha látják, hogy egy oldalra ilyen nagy forgalom érkezik, akkor azt mondhatják: „Hé, talán ez egy olyan oldal, amelyet fel kell vennünk az indexünkbe, és talán megfelelően kell rangsorolnunk.”

Rangsorolás

Ha már indexeltük a tartalmunkat, beszéljünk néhány ötletről, hogy talán gyorsabban rangsoroljuk a tartalmat.

8. Keresési kattintások generálása
Azzal együtt, hogy forgalmat generálunk az URL-re, valóban keresőkattintásokat generálhatunk.

Most mit értek ez alatt? Képzeld el, hogy megosztasz egy URL-t a Twitteren. Ahelyett, hogy közvetlenül az URL-re osztanád meg, egy Google keresési eredményre osztasz meg. Az emberek rákattintanak a linkre, és egy olyan Google keresési eredményre jutnak, amely tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyekre rangsorolni próbálsz, és az emberek keresni fognak, és rákattintanak az eredményedre.

A televíziós reklámok is ezt csinálják, például egy Super Bowl reklámban azt mondják: „Menj a Google-ra, és keress rá a 2022-es Toyota autókra”. Ez azt eredményezi, hogy a Google látja a keresők viselkedését. Ahelyett, hogy közvetlenül az oldalra mennének, látják, hogy az emberek a Google-ra kattintanak, és az Ön találatát választják.

Ez több dolgot is eredményez. Segít növelni az átkattintási arányt, ami lehet, hogy rangsorolási jel, de lehet, hogy nem. De segít az automatikus javaslattételi lekérdezések rangsorolásában is. Tehát amikor a Google azt látja, hogy az emberek a „legjobb autók 2022 Toyota” kifejezésre keresnek, ez megjelenhet a javaslat sávban, ami szintén segít a rangsorolásban, ha ezekre a kifejezésekre rangsorolnak. Tehát a keresőkattintások generálása ahelyett, hogy közvetlenül az URL-edre hivatkoznál, egyike azoknak a fejlett technikáknak, amelyeket egyes SEO-k használnak.

9. A célzott lekérdezés megérdemli a frissességet
Amikor az új tartalmat készíted, segítheted, hogy hamarabb rangsoroljon, ha olyan kifejezéseket választasz, amelyek a Google szerint frissességet érdemelnek. A legjobb talán, ha itt csak néhány példát használok.

Gondoljunk egy felhasználóra, aki a „kávézók nyitva 2019 karácsonyán” kifejezésre keres. Ez egy olyan találat, amire a Google nagyon friss találatot akar szolgáltatni. A legfrissebb híreket szeretné a 2019 karácsonyán nyitva tartó kávézókról és éttermekről. A Google előnyben fogja részesíteni azokat az oldalakat, amelyek a közelmúltban készültek. Tehát ha ezeket a lekérdezéseket célozza meg, akkor talán egy kicsit gyorsabban tud rangsorolni.

Hasonlítsa ezt össze egy olyan lekérdezéssel, mint a „Biblia története”. Ha most ráguglizol erre, valószínűleg sok nagyon régi oldalt találsz, Wikipédia-oldalakat. Ezek a találatok nem sokat frissülnek, és így nehezebb lesz újabb tartalommal betörni a SERP-ekbe.

Ezt úgy tudod megállapítani, hogy egyszerűen beírod a keresést, amelyre rangsorolni szeretnél, és megnézed, hogy a legfrissebb találatok milyen régiek. Ebből megtudhatja, hogy a Google szerint mennyire friss az adott lekérdezés. Válasszon olyan lekérdezéseket, amelyek egy kicsit több frissességet érdemelnek, és akkor talán egy kicsit hamarabb bejuthat.

10. Használja ki az URL-szerkezetet
Végül az utolsó tipp, ez olyasmi, amit sok webhely tesz, és sok webhely nem tesz, mert egyszerűen nincs tisztában vele. Használd ki az URL-szerkezetet. Amikor a Google egy új URL-t, egy új indexelendő oldalt lát, még nem rendelkezik az összes jellel ahhoz, hogy rangsorolja azt. Rengeteg algoritmusuk van, amelyek megpróbálják kitalálni, hogy hova kellene rangsorolniuk. A múltban már jelezték, hogy az URL szerkezetét használják fel ennek egy részének meghatározásához.

Ha vannak olyan URL-jeid, amelyek nagy tekintélyűek, talán a blogod, talán a webhelyeden található erőforrások, és kihasználsz egy meglévő URL-struktúrát, akkor az új tartalom, amelyet ugyanezt a struktúrát használva teszel közzé, egy kis rangsorolási előnyt élvezhet, legalábbis rövid távon, amíg a Google ki nem találja ezeket a dolgokat.

Ez csak néhány módszer arra, hogy tartalmaidat gyorsabban indexeljék és rangsorolják. Ez semmiképpen sem egy átfogó lista. Rengeteg más módszer is létezik. Ha tetszett ez a bejegyzés, kérjük, ossza meg a kedvemért.

Ezek Is Érdekes Cikkek…