A SEO egyik legnagyobb kihívása a hatás mérése – addig tudjuk, mi számít (vagy nem számít), amíg a játékszabályok meg nem változnak. És amikor ez megtörténik, mindannyian azon vagyunk, hogy újra megtaláljuk az alapvonalat.
Úgy döntöttem, összeállítok egy listát azokról a dolgokról, amelyeket én állhatatos SEO-ajánlásoknak tartok. Ez a lista számos ügyfelem számára hozott győzelmet – olyan hatást gyakoroltak, amelyet azonosítani és számszerűsíteni tudtunk -, és hasznos lehet Önnek és ügyfeleinek. Bár nem biztos, hogy mindegyik alkalmazható (végső soron az Ön webhelyének egyedi igényeihez kell igazítani őket), további részleteket és példákat fogok adni arra, hogy mire gondolok az egyes ajánlásokon belül.
Íme, az 5 SEO ajánlás, amelyről következetesen azt tapasztaltam, hogy pozitív hatást gyakorol a SEO folyamatosan változó világában.
1. A strukturált adatok számítanak
A rövid magyarázat arra, hogy miért hasznosak a strukturált adatok, az, hogy megmondják a lánctalpasoknak, hogy mi van az oldaladon belül. Ha nem ismeri ezt, akkor kövesse ezt a hasznos Structured Data útmutatót, hogy gyorsan beindulhasson.
Ez egy világos példa arra, hogy a tanácsokat a webhelye igényeihez és iparágához kell igazítani – következetesen láttam, hogy a strukturált adatok pozitív hatást gyakorolnak a különböző iparágakban működő ügyfelek számára, de a különböző webhelyekhez és oldalakhoz különböző strukturált adatokra lesz szükség a webhelyen belül.
Az alábbiakban bemutatom a megjelenések növekedését, amely azután következett be, hogy frissítettük a termékoldalak strukturált adataiban szereplő információkat. Ebben az esetben a megfelelő típusú strukturált adat már ki volt választva, de a hozzá adott információ hiányos volt, vagy nem volt összhangban azzal, ami az oldalon szerepelt:

A fenti anonimizált grafikon az egyik ügyfél benyomásteljesítményéről a strukturált adatok frissítését követő egy hónap alatt.
Itt vannak azok az iparágak, ahol a strukturált adatok hasznosnak bizonyultak:
Álláskeresés/toborzás
Rendezvények
Szépségipari szolgáltatások
A strukturált adatok gyorsabbá és könnyebbé teszik a lánctalpasok számára az oldalon található információk megértését, így hatékony (de gyakran rosszul használt) eszközzé válnak. Ha helyesen alkalmazzák, akkor igen pozitív hatást gyakorolhat az oldalaira.
Íme néhány további lépés, amely segít a kezdésben:
Kövesse a Google ajánlásait az SD
Tesztelje a dolgokat
Ellenőrizze versenytársai oldalának strukturált adatait
2. Oldal frissessége
Az oldal frissességét több tényező határozza meg, de az oldal dátumának feltüntetése az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy a Google számára jelezze, mennyire friss az oldal. Ez vonatkozik a blogokra és a hírekre, de releváns a dátumokkal kapcsolatos termékoldalak, például az eseményoldalak esetében is.
Ha az oldal frissességéről a felhasználó szemszögéből gondolkodik, könnyebben megérti, miért olyan fontos ez. Ha olyan keresési találatokat kapunk, amelyek régi dátummal rendelkeznek, például cikkek, a témától függően kevésbé tarthatjuk őket relevánsnak, mintha friss dátummal rendelkeznének. A lánctalálók is tudják ezt, és képesek különbséget tenni a friss és a régi tartalmak között, függetlenül attól, hogy van-e dátumuk vagy sem.
Egyik ügyfelünknél, aki a rendezvényiparban tevékenykedik, a régi dátum rontotta a rangsorolást. Miután frissítettük az oldaluk tartalmát, hogy biztosítsuk, hogy az keresési szempontból releváns legyen, átnéztük, és megbizonyosodtunk arról, hogy az oldalon belül semmilyen tartalom (azaz az oldal szövegének szövege vagy az oldal alján lévő szöveg) nem utal régebbi dátumokra. A strukturált adatok dátumát is frissítettük, hogy megfeleljen az új dátumnak.
A frissítés után jobb helyezést figyeltünk meg a SERP találatokon, ami megduplázta a megjelenéseket és a CTR-t.
Az oldal frissessége minden iparágban fontos, és bár a dátumok hasznosak, a tartalom frissességének mindig tükröznie és céloznia kell azt, amit a felhasználók keresnek. Íme néhány további dolog, amit érdemes megfontolni, ha úgy gondolja, hogy szüksége lehet az oldalai frissítésére:
Milyen gyakran végzett kulcsszókutatást az elmúlt 18 hónapban, és frissítette oldalának tartalmát a kulcsszavak eredményei alapján?
Megjelenik-e a SERP találatokon dátumokkal, és ha igen, milyen régiek ezek a dátumok?
3. Belső linkelés (még mindig számít)
A belső linkelés helyes egyensúlyára sosem lehet egyértelmű választ adni, ezért nem is adok itt tanácsot az abszolút helyes módszerről. Azért vagyok itt azonban, hogy elmondjam, hogy ha nincs túl sok link egy oldalon, az pozitív hatással lehet.
Ha például az összes kategóriát a kezdőlapjáról linkeli, az lehet a legjobb felhasználói élmény, vagy a leggyorsabb módja annak, hogy a lánctalpasok felfedezzék az oldalait, de ez hatással lesz arra is, hogy az oldal mekkora értéket küld az összes oldalra, amelyre linkel.
Ha az összes kategóriaoldalát feltérképezik és indexelik, mint ahogy ez az ügyfelem esetében történt, dönthet úgy, hogy a honlapról csak bizonyos kategóriákra vagy szolgáltatásokra linkel. Számos tényezőt kell figyelembe venni, amikor megváltoztatja a honlapról történő belső linkelés módját, ezek közül néhányat:
Ezen oldalak jobb versenyképességének valószínűsége
Az ezekről az oldalakról származó bevétel
Amikor a belső linkelés megváltoztatását javasoltuk egyik ügyfelünknek a személyes szépségápolási szolgáltatások területén, a webhely egészére vonatkozóan 21 százalékos növekedést tapasztaltunk a munkamenetek számában az előző hónaphoz képest. Ezeknek körülbelül a fele azokról a kategóriaoldalakról származott, amelyekre megtartottuk a linket, ami ellensúlyozta az általunk kizárt kategóriaoldalakból származó munkamenet-veszteséget.
A belső hivatkozások kiegyensúlyozása mindenképpen fontos rangsorolási tényező, mivel ez határozza meg, hogy a felhasználók és a lánctalpasok hogyan fedezik fel az oldalakat. Ha felülvizsgálja webhelye belső linkelését, vagy úgy gondolja, hogy az ügyfelének érdemes lenne, kollégám, Shannon írta ezt a hasznos útmutatót a témában, amely a SEO szempontjából a belső linkelés kiegyensúlyozásának minden különböző aspektusával foglalkozik.
4. Title tagek
A citle tagek megváltoztatása és annak megállapítása, hogy pozitív hatást gyakoroltak-e, elég nehéz lehet bizonyítani. Ügyfeleink könnyen tesztelhetik és mérhetik, hogy egy másik cím pozitív vagy negatív hatást gyakorolt. Ezt már sokszor teszteltem különböző iparágakban tevékenykedő ügyfelek számára, és a cím megváltoztatása mindig megváltoztatta (pozitívan vagy negatívan) az oldalak munkamenet-változatának mennyiségét.
A cím megváltoztatása az oldal típusától függ, így nincs abszolút szabály arra vonatkozóan, hogy mire érdemes megváltoztatni a címet. Ügyfelem esetében a következő változtatásokat teszteltük pozitívan:
Az évszám beillesztése a címbe, ami szintén a frissességet jelzi.
Íme egy általam kitalált példa:
Eredeti cím: Foglalja Le Nyaralását Most”[márkanév]”
Megváltoztatott cím: „Foglalja Le Nyaralását 2022-re | [márkanév]”
Az oldal legalacsonyabb termékárának feltüntetése, például:
Például: Eredeti cím: Eredeti cím: „Olcsó utazás – [márkanév]”
Megváltozott cím: „Hawaii Hawaii”: „Olcsó utazás 35 000 Ft-tól – [márkanév]”
A következő módosításokat is teszteltük, amelyek a munkamenetek számát tekintve negatív eredményt hoztak:
Az oldalon található eladó termékek számának hozzáadása a title taghez.
Emojik hozzáadása a címcímhez
A sikeres teszteket elsősorban az utazási iparágban mértük, míg a negatív tesztek a fast fashion iparágban történtek. Konkrétan az ODN platformon keresztül 7 százalékos növekedést mértünk a munkamenetek számában azon oldalak esetében, amelyek címében évszám vagy ár szerepelt.
Az, hogy mire változtatja a címét, sok tényezőtől függ, így az évszám vagy az ár nem biztos, hogy az Ön esetében segít. Ha azonban néhány kategóriaoldala szezonális termékeket tartalmaz, vagy az iparágában erősen versenyez az árakkal, az évszám – vagy adott esetben a dátum – vagy az ár hozzáadása a címben igen hasznos lehet.
5. Backlinkek beszerzése
Az egyik dolog, ami következetesen segített ügyfeleimnek külső linkek megszerzésében, a kreatív oldalak – nem sokkoló, tudom. Ezek általában érdekes cikkek vagy az üzlethez kapcsolódó kampányok, nem pedig kereskedelmi oldalak (olyan oldalak, amelyek csak eladni próbálnak valamit), és végül elég sok lefedettséget szereznek különböző forrásokból, és ezt követően külső linkeket.
A sikeres kreatív oldalak építése nem könnyű, és nem garantálja, hogy a backlinkek konkrét mennyiségének növekedése, de ez az egyik legbiztonságosabb módja az organikus backlinkek megszerzésének. A folyamat a nagy darabok esetében meglehetősen költséges is lehet, de kisebb költségvetéssel, könnyebb darabok esetében is tapasztaltunk már pozitív hatást.
Ha az Ön vagy az ügyfele költségvetése a szerényebb oldalon van, akkor is készíthet nagyszerű darabot. Íme néhány tipp ennek eléréséhez:
- Gondoljon az összegyűjtött adatokra, és arra, hogy milyen meglátásai lehetnek azoknak a felhasználóknak, akik nem férnek hozzá: felismerhet olyan trendeket és mintákat, amelyek érdekesek lehetnek a szélesebb közönség számára?
- Felmérések: biztosan elérheti a közönséget, hogy kérdéseket tegyen fel egy olyan témában, amelyhez tartalmat szeretne készíteni. Ha nem tud ingyenesen elérni egy közönséget, akkor ezt olcsón megteheti fizetett felmérésekkel, és így gyűjtheti össze az adatokat.
- Szabadúszók felbérlése: rengeteg nagyszerű tehetség van, akiket felkutathat az olyan oldalakon, mint az Upwork, hogy segítsenek egy vizuálisan csábító darabot létrehozni.
Az egyik legjobb példám egy ügyfél, aki a kreatív tartalomnak köszönhetően 70 százalékkal (igen – tényleg!) növelte a forgalmat. Bár ennek az ügyfélnek a költségvetése nem volt kicsi, az elért forgalom megtérítette a kezdeti befektetést. Kollégám, aki a projektet vezette és dolgozott rajta, remekül részletezi, hogy mit értek el, miután kreatív tartalmat tettek közzé ennek az ügyfélnek. Az alábbi emlékeztetőkkel foglalnám össze a főbb tanulságait:
- Ismerje az elsődleges kampánycélt
- Ne számítson rövidtávra – összpontosítson a hosszú távú stratégiára
- Mérje az eredményeket több eszközzel
Befejezés
A SEO-változások hatásának mérése állandó kihívást jelent, és nem minden SEO-technika fog működni, amit a tartalomra alkalmazunk. Remélem, hogy ez a rövid lista adhat néhány ötletet és irányt, amit figyelembe kell venned, amikor segítesz a webhelyeden vagy az ügyfeleidnek. Ahogy fentebb említettem, ezek nem keményen leírt szabályok, de ezek azok, amelyek megérik a súlyukat, és minden bizonnyal érdemes elemezni azokat a webhelyeket, amelyeken dolgozol.
Ha sikerült mérni egy olyan hatásos SEO-változást, amely következetesen segített az ügyfeleidnek, kérlek, oszd meg a tapasztalataidat az alábbi hozzászólásban.