Weboldal újratervezés: 8 dolog, amivel felkészülten belevághat weboldala modernizálásába

Cége úgy döntött, hogy eljött az ideje egy weboldal újratervezésének, és már készíti az ajánlatkérést, hogy elküldje több ügynökségnek. Mielőtt azonban túl messzire mennél, itt az ideje megállni, hogy megbizonyosodj arról, hogy tartalmazza azokat a létfontosságú információkat, amelyekre egy webfejlesztő partnernek szüksége lenne egy pontos ajánlat összeállításához. Íme 8 dolog, amit figyelembe kell vennie, mielőtt belevág.

1. Állítson fel egy világos költségvetést.

A teljes honlapkészítési folyamat költségvetésének meghatározása nagyon fontos, mert nagyon sok különböző dolog befolyásolhatja azt. Tekintse át ezeket a tételeket, mielőtt véglegesíti a költségvetést és elküldi az ajánlatkérést. A figyelembe veendő tételek közé tartozik a márkaépítés, a funkcionalitás, az üzenetküldés, a szövegírás és a fényképezés. Ez segít leendő webfejlesztő partnerének megérteni, hogy milyen igényei vannak a weboldallal szemben, és mi valósítható meg a költségvetésen belül. Ha kisebb a költségvetése, akkor előfordulhat, hogy a „kívánságlistáján” szereplő néhány elemmel várnia kell a weboldal-frissítések 2. fázisáig.

2. Határozzon meg egy reális ütemtervet.

Döntő fontosságú, hogy legyen egy indulási dátum a fejében, de győződjön meg róla, hogy ez is reális. Amikor egy hatalmas weboldal-újratervezési folyamatba kezd, számos olyan szempont van, amely az idővonalat hosszabbra tolhatja, mint amire eredetileg számított. Gondolt már arra, hogy kinek kell jóváhagynia a terveket? Egy vagy két ember lesz az, vagy egy egész bizottság? Minél több ember vesz részt, annál tovább tart általában a jóváhagyások megszerzése.

Ne feledje, hogy a weboldal elkészülte után még mindig szükség van a tesztelésre, a weboldal képzésére és az összes tartalom bevitelére. Mindezek a feladatok (a weboldal méretétől függően) akár egy hónapot is igénybe vehetnek, még akkor is, ha a cégénél egy vagy több ember foglalkozik a projekttel.

3. Vannak a cégének márkastandardjai?

Fontos, hogy a weboldal-újratervezési folyamat kezdetén megossza márkastandardjait webfejlesztő partnerével. Ez segít a korai megbeszélések során, hogy a weboldal hogyan fog kinézni. Ha az Ön cégének nincsenek márkastandardjai, akkor ezt érdemes megfontolni a weboldal-projekt RFP-jébe. Nehéz egységes márkát létrehozni a weboldalon anélkül, hogy a cég általános márkája ne adna irányt.

4. Határozza meg, hogy a webhelynek milyen konkrét funkciókra lesz szüksége.

Vegye figyelembe, hogy a webhelyen milyen funkcionalitásra és integrációkra lesz szüksége, és ezeket vegye fel az RFP-be, mivel ezek hatással lehetnek a költségekre. Ha ezek a tételek csak a szerződés aláírása után vagy a projekt vége felé merülnek fel, akkor valószínűleg terjedelemváltozásra és többletköltségre kerül sor. A lehetséges integrációk közé tartozhat a Salesforce űrlap-integráció, a Google Calendar integráció, bármilyen API vagy bármilyen álláshirdetési integráció, például a Paylocity. Az oldalnak jelszóval védett oldalakra vagy ügyfél bejelentkezésre is szüksége lehet. Bármilyen funkciókról is legyen szó, győződjön meg róla, hogy mindezek a tételek már a kezdetektől fogva fel vannak sorolva.

5. Végezzen tartalmi auditot.

A tartalom az oka annak, hogy az emberek meglátogatják a webhelyét. Bár fontos, hogy legyenek képek, videók és modern weboldaldizájn, az ok, amiért az érdeklődők kapcsolatba lépnek Önnel, az a tartalom és az Ön által kommunikált tartalom. Nagyszerű ötlet, ha a weboldal újratervezési folyamatának kezdetén alapos tartalmi auditot végez, hogy meghatározza, mely oldalakat lehet törölni a webhelyről (pl. egy olyan szolgáltatást, amelyet a cég már nem kínál), és melyeknek kell maradniuk. Ez elvezethet ahhoz a kérdéshez is, hogy „Milyen tartalom hiányzik?”. Ez lehet egy új szolgáltatási terület vagy egy részletesebb karrier-részleg a webhelyen. Ez egy remek alkalom arra is, hogy átnézze a blogját, és azonosítsa azokat a cikkeket, amelyek elavultak vagy frissítésre szorulnak. Győződjön meg róla, hogy mindenre kiterjed, hogy az új weboldal naprakész legyen.

6. Tekintse át üzeneteit.

A látogatók a tartalom miatt jönnek egy weboldalra, de az üzenetküldés alapján maradnak és konvertálnak. Miután kiértékelte cége weboldalának összes oldalát, rájöhet, hogy a jelenlegi webhelyén található üzenetváltás kissé elavult a cég jelenlegi hangvételéhez képest, vagy hogy nem tükrözi pontosan azt a növekvő és sikeres céget, amelyik Ön. Ha cége segítséget szeretne az üzenetek frissítésében, ezt is feltétlenül írja bele az ajánlattételi felhívásba. A cél az, hogy ne csak egy szép weboldalunk legyen, hanem egy olyan weboldal, amely az Ön cégének hangját adja, és élő, aktív marketinggépként működik az Ön számára.

7. A webhely belső felülvizsgálata.

Amikor új weboldal újratervezésébe kezd, gondolja át, hogyan tervezi kollégáit bevonni a folyamatba. Nem szükséges, hogy minden egyes ember ötleteit beépítse az új webhely kialakításába, de ha azt tervezi, hogy mások gondolatait és ötleteit is bevonja a folyamatba, ütemezzen be egy csapatmegbeszélést, hogy megbeszéljék, mielőtt összeállítaná az ajánlatkérést. Ez alkalmat adhat arra, hogy az emberek megosszák, mit szeretnek és mit nem szeretnek a jelenlegi webhelyen, mi az, amiben nehezen navigálnak, és egy kívánságlistát azokról az elemekről, amelyeket szívesen látnának az új webhelyen, és amelyek megkönnyítenék a munkájukat. Bár nem szükséges, de néha a marketingesek szeretik a csapat többi tagjának gondolatait és véleményét, vagy a vezetői csapat kezdeti ötleteit, és ha igen, akkor a legjobb, ha az RFP megírása előtt tartanak ilyen jellegű megbeszélést. Egyébként csak tartsa szem előtt, hogy a vezetőséget hogyan kell majd bevonnia a döntésekbe és jóváhagyásokba az újratervezési folyamat során.

8. Kalkulálja bele a fotózást.

Egy frissített weboldalhoz általában frissített fényképezés is tartozik. A legjobb, ha megnézi, mi van jelenleg a weboldalon és a fájljaiban, és értékeli, hogy milyen fotókat tart meg az új webhelyen, vagy teljesen újjáépíti. Ha az irodája elköltözött, vagy a csapata bővült, lehet, hogy új fejképeket és irodai kultúráról készült fotókat kell újrafényképezni. Ezt még a weboldal elindítása előtt érdemes átgondolni, hogy időben be tudjon ütemezni egy fotóst, és az összes képet időben vissza tudja szerezni az új weboldalra.

Válassza ki a megfelelő partnert.

Ha időt szánt arra, hogy végiggondolja ezeket a fontos elemeket, az ajánlattételi felhívást sokkal könnyebb lesz megírni, és a potenciális webdesign és -fejlesztő partnerei számára megadja a részletes ajánlat és terjedelem megadásához szükséges információkat. Az ajánlattételi folyamat fontos része, hogy feltegye a megfelelő kérdéseket egy ügynökségnek, hogy megállapítsa, ki lesz a legmegfelelőbb az Ön cégének. A jó partnerség ugyanolyan fontos, mint a megfelelő tervezés a sikeres weboldal-újratervezés és -bevezetés érdekében.

Ezek Is Érdekes Cikkek…

A HTTP/2 protokoll

  A HTTP/2 az internetes protokollok legújabb verziója, amely 2015. május 14-én került bevezetésre. Az Internet...