Mit csinál a SEO tanácsadó?
Valószínűleg már ismeri a SEO alapjait, de talán még mindig küzd a kívánt eredmények eléréséért, különösen a sok más egyéb munka mellett, amivel cége működése érdekében napi szinten foglalkoznia kell.
Egy SEO-tanácsadó rengeteg időt és pénzt spórolhat meg a cégének. Ők olyan független szakértők, akik számos szolgáltatást nyújtanak a cége, vállalkozása rangsorolásának fellendítése érdekében.
SEO-tanácsadónak lenni sokrétű munka, amely sokféle készséget igényel. Egy ügynökséggel ellentétben a tanácsadók jellemzően önállóan dolgoznak, így sokkal szélesebb téren vannak ismereteik. Tökéletesen megfelelhetnek azoknak a vállalkozásoknak, amelyek a rangsorolással küzdenek már hosszú hónapok óta és nem sikerül előrébb jutniuk a Google vagy más keresőmotorok keresőjében.
Szüksége van egy kis segítségre vállalkozása rangsorolásának javításában? Akkor vegye igénybe egy SEO-tanácsadó szolgáltatásait. Válasszon hatékony megoldást!
Ha valaha is feltette már magának a kérdést:
- Mi az a SEO?
- Mit csinál egy SEO-tanácsadó?
- Szüksége van-e SEO-tanácsadóra?
- Hogyan találhat jó SEO-tanácsadót?
- Inkább forduljon egy SEO ügynökséghez?
Ez a cikk Önnek szól!
- Választ adunk mindezekre a kérdésekre, és még annál is többre is. A végére mindent tudni fog, amit feltétlenül tudnia kell arról, hogy mi a SEO-tanácsadó és mit csinál a vállalkozása fellendítése érdekében.
Mit tesz egy SEO tanácsadó az ügyfeleiért?
A SEO-tanácsadók számos szolgáltatást nyújtanak ügyfeleiknek, hogy segítsenek nekik jobb helyezéseket elérni. Különféle stratégiákat és a piacon fellelhető legjobb gyakorlatokat hajtják végre, többek között a következőket:
1. SEO audit
A SEO audit a weboldal keresőmotorokban való helyezésének mélyreható elemzése. Megvizsgálja a webhely tartalmát, a technikai SEO-t, a backlinkeket, a versenytársakat és még sok mást. A SEO audit rávilágít arra, hogy a webhely hogyan javíthatja a SEO-ját, és stratégiát dolgoz ki arra vonatkozóan, hogyan érheti el ezeket a javításokat.
2. Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás a releváns kulcsszavak megtalálásának gyakorlata, amelyekre egy webhelynek törekednie kell a rangsorolásra. Ha egy vállalkozás korábban nem végzett SEO-t, előfordulhat, hogy nem célzott meg egyetlen kulcsszót sem. Még ha korábban dolgoztak is SEO ügynökséggel, előfordulhat, hogy nem a legjobb kulcsszavakat célozták meg.
3. On-page SEO
Az on-page SEO a weboldal technikai szempontjainak optimalizálása, hogy megfeleljen a Google legjobb gyakorlatainak. Ez magában foglalhatja a webhely tartalmának javítását, a címkék és metaadatok optimalizálását, a webhely sebességének javítását és a webhely biztonságosabbá tételét.
4. Linképítés (< off-page SEO)
Minél több és jobb minőségű linkkel rendelkezik egy webhely, annál könnyebb lesz a rangsorolás a nagy versenyben lévő kulcsszavakra. Ha egy webhely tekintélye alacsony, a SEO-tanácsadó egy vagy több linképítési kampányt hozhat létre a webhely backlink-profiljának javítása érdekében.
A SEO-tanácsadó havi jelentéstételi szolgáltatást is nyújt az ügyfeleknek. A jelentés kitér az aktuális helyezésekre, a tanácsadó által elvégzett munkára és a későbbi fejlesztésekre.
A SEO-tanácsadó szükségességének jelei
Általában elég nyilvánvaló, hogy mikor van szüksége SEO-tanácsadóra. Ha webhelye nem generál vezetést vagy konverziót az organikus forgalomból – és Ön a Google-t és más keresőmotorokat a marketingstratégia fontos részének tekinti -, akkor érdemes SEO-tanácsadóval dolgozni.
Íme néhány további jel arra, hogy ideje SEO szakemberrel konzultálni:
1. A weboldal forgalma stagnál
A keresőmotorokból érkező forgalom a legalapvetőbb mutatója annak, hogy egy SEO-stratégia működik-e vagy sem. Ha a forgalma nem növekszik az idő múlásával (vagy csökken), akkor vagy egy SEO-tanácsadóval kell dolgoznia, vagy le kell cserélnie a már meglévőt.
Előfordulhat, hogy a keresési forgalom nem fontos egyes vállalkozások számára. De ezek a vállalkozások nagyon ritkák. Még ha úgy is gondolja, hogy a keresőforgalom nem fontos a vállalkozása számára, valószínűleg az. Tudta, hogy a vásárlók 51%-a a Google-t használja arra, hogy egy online vásárlás után kutasson, amit aztán meg is fog tenni? Először rákeres aztán megveszi, vagy megrendeli. Ez egy hatalmas közönség, amelyről lemarad, ha nem szerepel a Google rangsorában.
2. Megbüntette a Google
A Google egyik központi frissítése után romlott a rangsorolása? Előfordul az ilyesmi. A Google valószínűleg megbüntette Önt a legjobb gyakorlatok megsértése miatt. A Google-büntetéseket köztudottan nehéz leküzdeni egy SEO tanácsadó segítsége nélkül, és fennáll a veszélye, hogy még nagyobb kárt okozhat, ha megpróbálja saját maga orvosolni a problémát.
Ha ilyen e-mailt kap a Google-tól, akkor egy SEO-tanácsadó felbérlése lehet a legjobb megoldás.
A SEO tanácsadó nem csak segíthet webhelyének a büntetésből való felépülésben, de a Google webmester-irányelveinek betartásával segíthet abban is, hogy a jövőben ne kapjon további büntetéseket.
3. Házon belüli csapata nem működik hatékonyan
Egyes vállalkozások megpróbálják házon belül felépíteni saját SEO-csapatukat, vagy felvesznek egy olyan marketingmenedzsert, aki a digitális marketing több területén is jártas. Sajnos ez nem mindig működik. Egy SEO tanácsadó nem csak tapasztaltabb, mint egy házon belüli csapat, de olcsóbb is – még akkor is, ha a SEO-részlege csak egyetlen emberből áll.
4. Túl elfoglalt a SEO-hoz
Még ha Ön vagy a marketingmenedzsere SEO-szakértő is, nem biztos, hogy lesz ideje a rangsorolást javító stratégiák végrehajtására.
A SEO fontos marketingcsatorna, de más feladatok elsőbbséget élveznek. Ha az ügyfelekkel, beszállítókkal és részvényesekkel való kapcsolattartás minden idejét leköti, akkor okos lépés a munka kiszervezése egy SEO-tanácsadónak.
Hogyan találjon SEO tanácsadót?
SEO-tanácsadót találni nem nehéz. De jót találni igen. Először is nézzük meg a SEO-tanácsadó megtalálásának néhány leggyakoribb módját:
- Kérdezzen körbe. Az ismerősökkel való beszélgetés az egyik legjobb módja annak, hogy SEO-tanácsadót találjon. Ha egy vállalkozótársad vagy vezető ismer egy nagyszerű SEO-tanácsadót, általában szívesen ajánlja őt. További bónuszként azt is tudni fogja, hogy tudnak-e teljesíteni.
- Indítson el egy Google-keresést. Nem meglepő, hogy a Google nagyszerű forrás egy SEO-tanácsadó megtalálására. Egy gyors keresés a „SEO-tanácsadó” kifejezésre több mint 45 millió találatot ad. Ha egy tanácsadó jól szerepel a Google-on, akkor jó eséllyel tudja, mit csinál. Nem szabad azonban, hogy ez legyen az egyetlen tényező, amelyet a döntés során figyelembe vesz. Csak azért, mert magasan szerepelnek a Google-on, még nem jelenti azt, hogy az Ön vállalkozásának is képesek lesznek ugyanezt megtenni.
- Nézze át a SEO blogokat. Az olyan népszerű SEO blogok, mint a Search Engine Land, a Search Engine Journal és a The Moz Blog nagyszerű forrása lehet a potenciális SEO-tanácsadóknak. Ezek nem csak újságírók véleményének adnak otthont; a SEO-szakemberek rendszeresen írnak útmutatókat és gondolatokat ezeken az oldalakon.
- Tegyen közzé álláshirdető portálokon. Az olyan népszerű állásbörzék, mint az Upwork, az AngelList és a Dynamite Jobs nagyszerű helyek a hirdetés feladására. Ennek a módszernek az a szépsége, hogy a SEO tanácsadók eljönnek Önhöz, vagyis Önnek csak interjút kell készítenie velük. Ráadásul ezek közül az állásbörzék közül sokan még azelőtt átvilágítják a jelentkezőket, hogy egyáltalán jelentkezhetnének.
Egy jó SEO tanácsadó jellemzői
Számos olyan tulajdonság van, amely a nagyszerű SEO tanácsadókat megkülönbözteti a középszerűektől. Azt javaslom, hogy a következő tulajdonságokat keresse a potenciális jelöltek interjúztatásakor:
1. Több éves tapasztalat
Nem akarsz egy kezdő SEO-st tanácsadóként látni. Minél régebb óta dolgozik egy SEO tanácsadó az iparágban, annál jobb. Több webhelyen dolgozott már, jobban érti, mi működik és mi nem, és több esettanulmányt tud felmutatni a sikereik alátámasztására.
2. Bizonyított eredmények
Bármelyik SEO tanácsadó, aki megéri a pénzét, esettanulmányok sorával fogja alátámasztani a munkáját. Pontosan be kell tudniuk mutatni, hogy mit tettek egy korábbi ügyfél rangsorolásának javítása érdekében, és milyen hatással voltak rá. Szívesen felveszik Önnel a kapcsolatot a korábbi ügyfelei.
3. Hosszú távú jövőkép
Olyan SEO tanácsadót szeretne, aki hosszú távra tervez, nem pedig olyat, aki néhány hónap után elhagyja Önt egy új ügyfélért. Válasszon tehát olyan tanácsadót, aki elmagyarázza a SEO hosszú távú előnyeit az Ön vállalkozása számára, és rendelkezik egy ütemtervvel arról, hogyan érheti el ezeket.
4. Látja a nagyobb képet
A SEO csak egy része a holisztikus marketingstratégiának, és egy jó SEO tanácsadó ezt értékelni fogja. Mint ilyen, segítenie kell a SEO-stratégiát más marketing kezdeményezésekbe illeszteni, és hajlandónak kell lennie együttműködni a vállalat más csapattagjaival és részlegeivel a szélesebb körű marketingcélok javítása érdekében.
SEO-tanácsadók vs. SEO ügynökségek
A SEO tanácsadók nem az egyetlen szakemberek, akiket felbérelhet a rangsorolása javítására. Dolgozhat egy SEO ügynökséggel is. Míg a SEO tanácsadók általában egyszemélyes cégek, a SEO-ügynökségeknek öt, tíz vagy akár több száz alkalmazottjuk is lehet.
Bár vannak hasonlóságok a szolgáltatásokban, amelyeket egy SEO-tanácsadó és egy SEO-ügynökség egyaránt kínálhat ügyfeleinek, van néhány elég nagy különbség is a kettő között.
- A SEO-tanácsadóknak szükségük lehet az Ön segítségére, a SEO-ügynökségeknek nem lesz rá szükségük.Ha úgy dönt, hogy egy SEO-tanácsadóval dolgozik együtt, akkor valószínűleg személyes, egy az egyhez szolgáltatást keres. Amit talán nem vesz észre, hogy valószínűleg szükségük lesz a segítségére is a rangsorolás javításához. Mivel a SEO-tanácsadók egyedül dolgoznak, jellemzően nincsenek meg az erőforrásaik ahhoz, hogy kész szolgáltatást nyújtsanak. Ez azt jelenti, hogy felkérhetik a csapatodat további tartalmak írására, a weboldalad módosítására vagy egyéb SEO-val kapcsolatos feladatok elvégzésére.Ez nagyban különbözik egy SEO ügynökségtől, amely képes minden SEO feladatot házon belül elvégezni.
- Az ügynökségek többe kerülnek, de Ön többet kap a pénzéért.Az ügynökségek általában többet számítanak fel az idejükért, mint a SEO-tanácsadók. Ez azért van, mert nekik fizetniük kell a személyzetet és fedezniük kell a rezsiköltségeket, míg a SEO-tanácsadók általában otthonról dolgoznak. A kisebb vállalkozások számára ez azt jelentheti, hogy a SEO-tanácsadó a megfelelő megoldás.
Más vállalkozások azonban többet akarnak fizetni egy ügynökségért, mert tudják, hogy többet kapnak a pénzükért. Ez azért van így, mert egy ügynökségnél nem egy, hanem több tucat szakértőhöz férhet hozzá. Az, hogy több ember dolgozik a projekten, azt is jelenti, hogy gyorsabban kapja meg a munkát. Jó esély van rá, hogy az eredményt is hamarabb látja.
Az ügynökségek és a tanácsadók egyaránt nagyszerű tanácsokat kínálnak
A nap végén, ha egy jó SEO-tanácsadót vagy SEO-ügynökséget választ, akkor is kiváló tanácsokat fog kapni. A legtöbb tanácsadó és ügynökség elkötelezett a szakmája iránt, a megfelelő konferenciákra jár, és a legmodernebb taktikákat teszteli. Lehet, hogy néhány szakértővel többhöz juthat hozzá, mintha egy SEO ügynökséggel dolgozik, de ettől még egy SEO-tanácsadó nem lesz kevésbé profi.
GYIK
Mi az a SEO tanácsadó?
A SEO-tanácsadó olyan független szakember, aki segít a vállalkozásoknak abban, hogy jobb helyezést érjenek el a keresőmotorokban.
Mit csinál egy SEO tanácsadó?
Egy SEO-tanácsadó számos szolgáltatást nyújt a Google keresési rangsorának javítása érdekében. Ez magában foglalja a SEO auditot, az on-page SEO-t és az off-page SEO-t.
Milyen készségekkel kell rendelkeznie egy SEO tanácsadónak?
Egy SEO-tanácsadónak számos készségre van szüksége. Technikai készségekkel kell rendelkeznie a on-page SEO javításához, képesnek kell lennie nagyszerű tartalmak létrehozására, és jó kommunikátornak kell lennie.
Hogyan találhatok jó SEO tanácsadót?
Jó SEO-tanácsadót úgy találhat, ha áttekintő oldalakon keresgél, Google-keresést futtat, megkérdezi a hálózatát, és álláshirdetési oldalakon tesz közzé.
Válassza a leghatékonyabb megoldást
A SEO tanácsadók hihetetlen eredményeket tudnak elérni a kisvállalkozások számára, segítve őket a SEO minden aspektusának javításában. A linképítéstől a helyszíni optimalizálásig egy jó SEO-tanácsadó mindent meg tud csinálni.
Egyes vállalkozások számára a SEO ügynökséggel való együttműködés a jobb választás. Ha van rá megfelelő költségvetése, egy SEO ügynökség segít abban, hogy kevesebb idő alatt többet végezzen el.