Google keresési minőségértékelők iránymutatásai
A legtöbb SEO szakértő számára a Google Search Quality Rater’s Guidelines (A Google keresési minőségértékelő iránymutatásai) megnézése olyan, mintha a Google rangsorolási algoritmusába pillantana bele. Bár nem adják meg a titkos szószt a Google első helyezéséhez, hihetetlen betekintést nyújtanak abba, hogy a Google mit tekint minőségnek – és mit nem -, és milyen típusú oldalakat szeretne a keresési találatok élén tálalni.
Először is érdemes megjegyezni, hogy maguk a minőségértékelők nem befolyásolják az általuk értékelt oldalak rangsorolását. Tehát a minőségértékelők alacsony pontszámot adhatnak egy webhelynek, de ez az alacsony értékelés egyáltalán nem tükröződik a tényleges, élő Google keresési eredményekben.
Ehelyett a Google a minőségértékelőket kísérletekhez használja, és a keresési eredmények minőségét értékeli, amikor ezeket a kísérleteket lefuttatja. Maguk az irányelvek azt jelentik, hogy a Google szerint a keresők mit keresnek és mit szeretnének találni, amikor Google-keresést végeznek. A legmagasabbra értékelt webhelyek azok a webhelyek és oldalak, amelyeket jól akarnak rangsorolni. Tehát bár ez nem közvetlenül a keresési algoritmushoz kapcsolódik, mégis megmutatja, hogy mit szeretnének az algóiknak a legjobb helyre sorolni.
Maga a dokumentum 160 oldalas, több száz példát tartalmaz a keresési eredményekre és oldalakra, részletes magyarázatokkal arról, hogy az egyes példák miért jók, miért rosszak, vagy miért a kettő közöttiek. Íme a legfontosabb tudnivalók a SEO-k és webmesterek számára az újonnan kiadott irányelvekből.
Kezdjük az alapoknál!
A pénzed vagy az életed oldalak (más néven YMYL)
A SEO-k először tavaly ismerkedtek meg a Your Money or Your Life oldalak koncepciójával az irányelvek egy kiszivárgott példányában. Ezek azok az oldaltípusok, amelyeket a Google a legmagasabb elvárásoknak tesz eleget, mivel ezek azok az oldalak, amelyek nagymértékben befolyásolhatják egy személy életét.
Bár bárki készíthet weboldalt egy egészségügyi állapotról, vagy adhat tanácsot például nyugdíjtervezéssel vagy gyermektartással kapcsolatban, a Google biztosítani szeretné, hogy az ilyen típusú, a kereső pénzét vagy életét befolyásoló oldalak a lehető legjobb minőségűek legyenek.
Más szóval, ha az ilyen területeken az alacsony minőségű oldalak „potenciálisan negatívan befolyásolhatják a felhasználók boldogságát, egészségét vagy vagyonát”, a Google nem szeretné, ha ezek az oldalak jól rangsorolnának.
Ha olyan weboldalakkal vagy weboldalakkal rendelkezik, amelyek ezekkel a piaci területekkel foglalkoznak, a Google magasabb mércét fog az Ön oldalához mérni, mint egy hokicsapat szurkolói oldalához vagy egy rizsfőző receptekkel foglalkozó oldalhoz.
Érdemes azt is megjegyezni, hogy a Google minden olyan webhelyet, amely vásárlási komponenssel rendelkezik, például egy online áruház, olyan webhelytípusnak tekint, amely szintén az YMYL alá tartozik a minősítések tekintetében. Ezért az értékesítési folyamat biztonságának biztosítása egy másik dolog lenne, amit a minősítők figyelembe vennének.
Ha egy értékelő nem érezné magát kényelmesen, ha a webhelyről rendelne, vagy személyes adatokat adna meg, akkor nem értékelné jól a webhelyet. És ha egy értékelő így érez, akkor nagy valószínűséggel a látogatók is így éreznek – vagyis lépéseket kell tennie a javítás érdekében.
Az YMYL piaci területei
A Google öt olyan területet részletez, amely a YMYL kategóriába tartozik. Ha az Ön weboldala ezen területek valamelyikébe tartozik, vagy vannak olyan weboldalak egy webhelyen belül, amelyek igen, akkor fokozottan ügyeljen arra, hogy ezt a tartalmat olyan dolgokkal támogassa, mint a hivatkozások, szakértői vélemények és hasznos kiegészítő vagy kiegészítő tartalmak.
- Vásárlási vagy pénzügyi tranzakciós oldalak
Ez nem csupán azokra az oldalakra vonatkozik, ahol esetleg online számlákat fizet, online banki ügyeket intéz vagy pénzt utal. Minden olyan online áruház, amely megrendeléseket és fizetési információkat fogad el, szintén ide tartozik. - Pénzügyi információs oldalak
Rengeteg olyan rossz minőségű weboldal van, amely a pénzügyi információs oldalak ezen esernyője alá tartozik. A Google az ilyen típusú oldalakat a „befektetések, adók, nyugdíjtervezés, lakásvásárlás, főiskolai fizetés, biztosítások kötése stb.” területekre tartozónak tekinti. - Orvosi információs oldalak
A Google szerint az ilyen típusú oldalak jóval túlmutatnak a szokásos orvosi állapotokon és gyógyszereken, de olyan dolgok is ide tartoznak, mint például a táplálkozás és a nagyon hiánypótló egészségügyi oldalak bizonyos betegségekben vagy állapotokban szenvedők számára – olyan típusú oldalak, amelyeket gyakran maguk a betegségben szenvedők hoznak létre. - Jogi oldalak
Rengeteg jogi vonatkozású oldalt láttunk felbukkanni olyan webmesterek által, akik az AdSense vagy affiliate bevételekből szeretnének pénzt szerezni. A Google azonban mindenféle jogi információs oldalt a YMYL alá tartozónak tekint, beleértve az olyan dolgokat, mint a bevándorlás, a gyermekelhelyezés, a válás vagy akár a kútépítés. - Mindenre kiterjedő „Egyéb”
Természetesen rengeteg más típusú oldal és webhely is tartozhat a YMYL alá, amelyek nem feltétlenül tartoznak a fenti kategóriák egyikébe sem. Ezek még mindig olyan dolgok, ahol a rossz információ negatívan befolyásolhatja a kereső boldogságát, egészségét vagy gazdagságát. A Google például az olyan témákat is ide tartozónak tekinti, mint a gyermek örökbefogadásával és az autóbiztonsággal kapcsolatos információk.
A Google a minőségi irányelveken belül gyakran hivatkozik a YMYL oldalakra, és többször hangsúlyozza annak fontosságát, hogy az ilyen típusú oldalakat magasabb mércével mérik, mint másokat.
Szaktudás / tekintélyesség / megbízhatóság, más néven E-A-T
A szakértelem / hitelesség / megbízhatóság – röviden E-A-T – arra utal, amit sokan egy weboldal általános értékének tartanak. Hiányzik a webhelyről a szakértelem? Hiányzik-e a tekintélyesség? Hiányzik-e a megbízhatóság? Ezek mind olyan dolgok, amelyeket az olvasóknak figyelembe kell venniük, amikor a weboldal vagy weboldal általános minőségéről van szó, különösen azok esetében, amelyek az YMYL kategóriába tartoznak.
Ez egy jó ökölszabály a SEO-ra vonatkozóan is általában. Biztosra akarsz menni, hogy a weboldalad nagyfokú szakértelemmel rendelkezzen, akár tőled, akár a közreműködőktől származik. Azt is meg akarod mutatni az embereknek, hogy miért rendelkezel ezzel a szakértelemmel. A tapasztalat, a releváns végzettség vagy más tulajdonságok adják az egyes oldalak írójának a szakértelem bélyegét? Mindenképpen mutassa meg és foglalja bele.
A tekintélyelvűség hasonló, de a weboldal szemszögéből. A Google olyan webhelyeket szeretne, amelyek nagy tekintéllyel rendelkeznek az adott témában. Ez származhat az írók szakértelméből, vagy akár a közösség éves minőségéből is, ha valami olyasmiről van szó, mint egy fórum.
Ami a megbízhatóságot illeti, a Google ismét a minősítőkre bízza a döntést: Úgy érzi, hogy egy oldalban megbízhat? Vagy kissé vázlatos, és nehezen hinnéd el, amit a weboldal mondani próbál?
Miért van szüksége az E-A-T-re
Ez is egy olyan dologra vezethető vissza, amely jóval túlmutat a minőségértékelőkön és azon, hogy hogyan látják az E-A-T-t. Ez olyasmi, amit akkor is figyelembe kellene vennie a webhelye számára, ha ezek a minőségértékelők nem léteznének.
Minden weboldalnak meg kell mutatnia, hogy a weboldalának magas E-A-T értéke van, vagy ki kell találnia, hogy mit tehet azért, hogy növelje azt. Ez azt jelenti, hogy közreműködőket kell bevonni a fedélzetre? Vagy csupán olyan dolgokat kell frissíteni, mint a szerzői életrajzok és a „Rólam” oldalak? Mit tehet, hogy megmutassa, hogy rendelkezik azzal az E-A-T értékkel, amelyet nem csak a minőségi értékelők keresnek, hanem az oldalának általános látogatói is?
Ha fórumokról van szó, akkor a hozzászólók nyilvánosan látható profiloldalakon mutathatják meg a hitelesítő adataikat, további profilmezőkkel a piaci területre jellemző dolgokra vonatkozóan? Ez valóban segíthet a szakértelem kimutatásában, és a fórumokon hozzászólók is értékelni fogják, hogy szakértőként mutatkoznak be.
Ez visszatér a minőségi tartalom egész koncepciójához. Ha egy kereső az Ön oldalára érkezik, és könnyen megállapíthatja, hogy azt egy magas E-A-T-vel rendelkező személy (vagy vállalat) készítette, az nem csak azt üzeni a keresőnek, hogy nagyszerű, hiteles tartalomról van szó, hanem azt is, hogy sokkal nagyobb valószínűséggel fogja ajánlani vagy megosztani másokkal. Megadja nekik a bizalmat, hogy megbízható és pontos információkat osztanak meg a közösségi köreikben.
A webmesterek szerencséjére a Google azt is tárgyalja, hogy valaki kevésbé formális szakértelemmel is lehet tekintély; nem várnak el diplomát vagy más formális képzést ahhoz, hogy valakit szakértőnek tekintsenek. Az olyan dolgok, mint a nagyszerű, részletes értékelések, a fórumokon vagy blogokon megosztott tapasztalatok, sőt az élettapasztalat is mind olyan dolgok, amelyeket a Google figyelembe vesz, amikor azt vizsgálja, hogy valaki tekintélynek számít-e.
Kiegészítő tartalom
A kiegészítő tartalom az a terület, ahol sok webmester még mindig küszködik. Néha nem könnyű kiegészítő tartalmat, például oldalsávos tippeket, hozzáadni valamihez, például a szokásos WordPress bloghoz azok számára, akik nem értenek a technikához.
A kiegészítő tartalomhoz azonban nem kell feltétlenül technikai tudást igényelni. Olyan dolgokból állhat, mint például hasonló cikkek. Rengeteg olyan bővítmény létezik, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy javasolt tartalmakat adjanak hozzá, és hasznos kiegészítő tartalmat nyújthatnak. Csak ne feledje: a kulcsszó itt a hasznos. Az olyan dolgok, mint a javasolt cikkeket tartalmazó hirdetési hálózatok, különösen, ha azok Zergnet-szerű céloldalakhoz vezetnek, általában nem tekinthetők hasznosnak.
Gondoljon az egyes oldalakhoz hozzáadható kiegészítő támogató tartalmakra. A képek, kapcsolódó cikkek, oldalsávos tartalmak vagy bármi más, ami hasznosnak tekinthető az oldal látogatója számára, mind kiegészítő tartalomnak minősül.
Ha megkérdőjelezi, hogy valami az oldalon másodlagos tartalomnak tekinthető-e vagy sem, nézze meg az oldalt – minden, ami nem a fő cikk vagy reklám, kiegészítő tartalomnak tekinthető. Igen, ebbe beletartozik az erős navigáció is.
Az oldal kialakítása
Mostanra már azt gondolnád, hogy ez nem kérdés, de még mindig vannak borzalmas oldaltervezések, szörnyű felhasználói élményekkel. De ez sokkal tovább megy annál, hogy mennyire könnyű használni a weboldalt.
A Google azt szeretné, ha a minősítők figyelembe vennék az oldalak fókuszát. Ideális esetben az oldal fő tartalma, például a fő cikk, legyen „elöl és középen”, és az oldal fénypontja. Ne kelljen a felhasználónak lejjebb görgetnie, hogy láthassa a cikket. Ne legyen rengeteg hirdetés a fold fölött, amelyek lejjebb nyomják a tartalmat. És ne próbálja meg leplezni a hirdetési tartalmát. Ezek mind olyan dolgok, amelyek befolyásolják a minősítést.
Tartalmaznak egy figyelmeztetést: a csúnya nem egyenlő a rosszal. Vannak olyan csúnya weboldalak, amelyek még mindig felhasználóbarátok és megfelelnek a látogatók igényeinek; a Google néhányat közülük még a pozitív értékelésű oldalak példájaként is feltüntet.
További információ a reklámozásról és az E-A-T-ről
A Google nem csak azokat a hirdetéseket keresi, amelyek a fold fölött és olyan helyen vannak elhelyezve, ahol a cikk kezdetét várnánk. Vizsgálnak néhány más szempontot is, amelyek hatással lehetnek a felhasználói élményre.
Valahogyan túlságosan is megpróbálja összemosni a reklámot az oldal tartalmával? Ez problémát jelenthet. A Google szavai szerint a hirdetések jelen lehetnek minden olyan látogató számára, aki esetleg interakcióba kíván lépni velük. De a hirdetéseknek olyannak is kell lenniük, amit figyelmen kívül lehet hagyni azok számára, akiket nem érdekelnek a hirdetések.
Azt is szeretnék, ha a reklámok és a tartalom között egyértelmű elválasztás lenne. Ez nem azt jelenti, hogy egy nagy „hirdetések” feliratot kell rájuk ragasztani, vagy bármi ilyesmit. De legyen egy olyan megkülönböztetés, amely megkülönbözteti a hirdetéseket a fő tartalomtól. A legtöbb weboldal ezt teszi, de sokan megpróbálják elmosni a határokat a hirdetések és a tartalom között, hogy véletlen kattintásokra ösztönözzék azokat, akik nem veszik észre, hogy valójában hirdetésről van szó.
Minden a weboldalról
Még mindig rengeteg olyan weboldal van, amelyből hiányoznak az alapvető információk magáról a weboldalról. Van egy „Rólunk” oldal? Van „Kapcsolat” oldal, hogy a látogatók felvehessék Önnel a kapcsolatot? Ha szolgáltatást vagy terméket árul, van-e ügyfélszolgálati oldala?
Ha webhelye a YMYL kategóriába tartozik, a Google ezeket az információkat elengedhetetlennek tartja. Ha azonban webhelye nem YMYL oldal, a Google azt javasolja, hogy elég egy egyszerű e-mail cím, vagy használhat például egy kapcsolatfelvételi űrlapot.
Mindig gondoskodjon arról, hogy a látogatónak legyen módja arra, hogy egy kicsit többet megtudjon Önről vagy az oldaláról, ha úgy érzi, hogy szeretne. De mindenképpen menjen ezen túl, ha YMYL-oldalról van szó.
Hírnév
Ahhoz, hogy a webhelyek a lehető legmagasabb minősítést kapják, a Google a hírnevet is vizsgálja. Arra kérik a minősítőket, hogy vegyék figyelembe az oldal vagy a szerző hírnevét, és arra is kérik őket, hogy végezzenek hírnévkutatást.
Arra utasítják a minősítőket, hogy nézzék meg a Wikipédiát és „más információs forrásokat”, mint olyan helyeket, ahol a hírnévkutatást el lehet kezdeni, ha hivatalosabb témákról van szó. Tehát ha például orvosi vagy pénzügyi tanácsokat ad, győződjön meg róla, hogy online hírneve olyan helyeken szerepel, amelyek könnyen megtalálhatók. Ha nincs Wikipédia-oldala, fontolja meg a szakmai tagsági oldalakat vagy hasonló oldalakat, amelyeken bemutathatja hátterét és szakmai hírnevét.
A Google azt is figyelembe veszi, hogy vannak olyan témák, ahol ez a fajta szakmai hírnév nem áll rendelkezésre. Ezekben az esetekben azt mondják, hogy az olvasó megnézhet olyan dolgokat, mint a „népszerűség, a felhasználói elkötelezettség és a felhasználói vélemények”, hogy felfedezze a közösségen vagy piaci területen belüli hírnevet. Ezt gyakran egyszerűen egy rendkívül népszerű, sok kommenttel vagy online referenciával rendelkező oldal képviselheti.
Mitől lesz egy oldal rossz minőségű?
A spektrum másik végén vannak olyan oldalak, amelyeket a Google alacsony minőségűnek tart. És ahogy azt el tudod képzelni, sok minden, ami egy oldalt alacsony minőségűvé tesz, nyilvánvaló lehet sok SEO-szakember számára. De mint tudjuk, a webmesterek nem feltétlenül a felhasználó szemszögéből gondolkodnak, amikor az oldalaik minőségét mérik, vagy a rövidítések előnyeit keresik.
5 fontos tény a Google keresési minőségértékelők iránymutatásaiból
5 fontos tény
A Google betekintést enged abba, hogy pontosan mit tartanak alacsony minőségűnek, mégpedig öt olyan dolog formájában, amit az értékelőknek keresniük kell. Ezek közül bármelyik általában a legalacsonyabb értékelést eredményezi.
- A fő tartalom minősége alacsony.
Ez nem lehet túlságosan meglepő. Legyen szó pörgetett tartalomról vagy egyszerűen csak rosszul megírt tartalomról, az alacsony minőségű tartalom alacsony minősítést jelent. A haszontalan tartalom haszontalan. - Az oldal célja szempontjából nem kielégítő mennyiségű fő tartalom van.
Ez nem jelenti azt, hogy a rövid tartalom nem tekinthető kiváló minőségű tartalomnak. De ha a hárommondatos cikkednek szüksége van még néhány bekezdésre ahhoz, hogy teljes mértékben elmagyarázza, amit a cikk címe sugall vagy ígér, akkor újra kell gondolnod ezt a tartalmat, és esetleg ki kell bővítened. A vékony tartalom nem a SEO barátja. - Az oldal vagy weboldal szerzője nem rendelkezik elegendő szakértelemmel az oldal témájához, és/vagy a weboldal nem elég megbízható vagy hiteles a témához. Más szóval, az oldal/weboldal nem rendelkezik E-A-T-vel.
A Google ismét azt szeretné tudni, hogy az illető személynek tekintélye van az adott témában. Ha az oldal nem mutatja az E-A-T jellemzőit, akkor alacsony minőségűnek tekinthető. - A weboldalnak negatív hírneve van.
Ez az a pont, ahol a hírnévkutatás ismét a képbe kerül. Győződjön meg arról, hogy webhelyének (vagy személyes nevének, ha saját neve alatt ír) nagyszerű online hírneve van. Ennek ellenére ne aggódjon túlságosan, ha van néhány negatív értékelés; szinte minden vállalkozásnál van ilyen. De ha túlnyomóan negatív véleményeid vannak, az problémát jelent majd, amikor arról van szó, hogy a minőségértékelők hogyan látják és értékelik webhelyedet. - A kiegészítő tartalom zavaró vagy nem hasznos az oldal célja szempontjából.
Ismétlem, ne üsse fejbe a látogatóit az összes hirdetéssel, különösen, ha ezek olyan dolgok, mint az automatikus lejátszású videohirdetések vagy a szuper mutatós animált hirdetések. A Google azt szeretné, ha a minősítők figyelmen kívül tudnák hagyni az oldalon megjelenő hirdetéseket, ha nincs rájuk szükségük. És ismétlem, ne álcázza a hirdetéseket tartalomnak.
Amit a Google keresési minőségértékelő rendszere biztosan büntet
Alattomos átirányítások
Ha affiliate programokra mutató linkeket helyezel el az oldaladon, vedd figyelembe, hogy a Google ezeket a minőségértékelői irányelvekben „alattomos átirányításnak” tekinti. Bár nem feltétlenül jelent semmi rosszat egy affiliate link az oldalon, a látogatókat ilyen affiliate linkekkel bombázni hatással lehet az oldal észlelt minőségére.
A minősítők más típusú átirányításokat is vizsgálnak. Ezek közé tartoznak azok, amelyeket általában átjáróoldalként használnak, ahol a látogatót több URL-címen keresztül irányítják át, mielőtt a végső céloldalon köt ki – egy olyan oldalon, amelynek általában semmi köze sincs az eredeti linkhez, amelyre rákattintott.
Spammelő fő tartalom
Sokféle dolgot kér a Google a minősítőktől, amikor az oldal fő tartalmának minőségéről van szó. Vannak olyan zászlók, amelyeket a Google a legalacsonyabb minőségűnek tart – olyan dolgok, amelyek jellemzően a spamhez kapcsolódnak. Sok dolog nem meglepő, mint például az automatikusan generált fő tartalom és a halandzsa. A Google azonban azt szeretné, ha a minősítőik más dolgokat is figyelembe vennének, amelyek az ő szemükben alacsony minőséget jeleznek.
Kulcsszó halmozás
Míg a kulcsszó halmozásra általában a kulcsszavakkal annyira elhalmozott tartalmat szoktuk társítani, hogy az szinte olvashatatlannak hat, a Google akkor is kulcsszó halmozásnak tekinti, ha az adott kulcsszavak túlzott használata csak egy kicsit is zavarónak tűnik. Tehát azok, akik úgy gondolják, hogy nagyon ügyesen beillesztenek néhány extra kulcsszót a tartalmukba, mindenképpen gondolják meg ezt egy kívülálló szemszögéből.
Másolt tartalom
Ez nem meglepő, de sokan úgy érzik, hogy ha valaki nem végez közvetlen összehasonlítást, akkor megúszhatják a tartalomlopást vagy „kölcsönvételt”. Akár másolásról, akár scrappelésről van szó, a Google arra kéri az értékelőket, hogy kifejezetten azt vizsgálják, hogy a tartalom hozzáadott értéket teremt-e vagy sem. Arra is utasítják őket, hogyan találják meg a lopott tartalmat a Google-keresés és a Wayback Machine segítségével.
Elhagyott
Még mindig találkozunk olyan oldalakkal, ahol a fórum tele van spamekkel, ahol nincs moderáció a blogkommentárokkal kapcsolatban (így tele vannak automatikusan jóváhagyott gyógyszeripari spamekkel), vagy ahol feltörték őket. Még ha a tartalom nagyszerűnek is tűnik, ez akkor is egy megbízhatatlan webhelyet jelez. Ha az oldal tulajdonosa nem törődik annyira, hogy megakadályozza ezt, miért törődne a látogató annyira, hogy érdemesnek tartsa?
Átveréses oldalak
Akár kiterjedt személyes adatokat akar kérni egy webhely, akár egy ismert átverésről van szó, akár adathalász oldalról, ezek mind a legalacsonyabb minőségű oldal jelei. Ide tartoznak a gyanús letöltési linkeket tartalmazó oldalak is. Ha letöltést kínál, győződjön meg róla, hogy az a lehető legálisabbnak tűnik, vagy használjon harmadik fél által ellenőrzött szolgáltatást a letöltések felajánlásához.
A Google keresési minőségértékelő rendszere kedvez a mobilbarát oldalaknak
Mobilbarát weblapok
Ha nem fogadta meg a Google számos tanácsának egyikét sem, hogy tegye mobilbaráttá az oldalát, akkor tudnia kell, hogy ez árt az oldala érzékelt minőségének. A Google ugyanis azt mondja a minősítőinek, hogy minden olyan oldalt, amely nem mobilbarát (olyan oldal, amely mobileszközön használhatatlanná válik), a legalacsonyabb minősítéssel értékeljenek.
A minőségi irányelvek legújabb verziójában már minden minősítés mobileszközön történik. A Google az elmúlt néhány évben újra és újra elmondta, hogy a mobil az, ahol a mobil van, és sok országban nagyobb a mobilforgalom, mint az asztali számítógépeké. Ha tehát még mindig nem tette mobilbarátra az oldalát, akkor ez határozottan azt kell, hogy mondja, hogy ennek prioritássá kell válnia.
Ha van alkalmazásod, az értékelők olyan dolgokat is vizsgálnak, mint az alkalmazás telepítése és az alkalmazáson belüli tartalom a keresési eredményekben.
További tippek a Google keresési minőségértékelő rendszerének megértéséhez
Ismerje és ismerje az egyszerű lekérdezéseket
A Google idén egy új fogalommal egészítette ki a minőségi irányelveit. Arról van szó, hogy mit tekintenek „Know Queries” és „Know Simple Queries”. Miért fontos ez? Mert a Know Simple Queries a hajtóereje a featured snippeteknek, amire most sok webmester áhítozik.
Tudd meg egyszerűen
A Know Simple Queries olyan típusú keresések, amelyekre egy-két mondatban vagy egy rövid listában lehet válaszolni. Ezek azok a típusú válaszok, amelyek elég könnyen megjeleníthetők egy kiemelt snippetben, és a legtöbb szükséges információt tartalmazzák.
Ezek azok a lekérdezések, amelyekre általában egyetlen elfogadott válasz létezik, amellyel a legtöbb ember egyetértene. Ezek nem ellentmondásos kérdések, vagy olyan típusú kérdések, ahol a válaszról két nagyon eltérő vélemény létezik. Ide tartoznak például az olyan kérdések, mint hogy milyen magas vagy hány éves egy adott személy – ezek olyan kérdések, amelyekre egyértelmű a válasz.
Ide tartoznak a burkolt kérdések is. Ezek azok a típusú keresések, ahol, bár nem kérdés formájában, de egyértelműen egy kérdést tesznek fel. Például, ha valaki a „Daniel Radcliffe magassága” kifejezésre keres, valójában azt kérdezi, hogy „Milyen magas Daniel Radcliffe?”.
Ha kiemelt szlippeteket keres, akkor az ilyen típusú kérdésekre szeretne választ adni a weboldalaival és tartalmával. És bár az első bekezdés gyors válaszként csak 1-2 mondat hosszú lehet, a további bekezdésekben mindenképpen bővítheti a választ, különösen azok számára, akiket aggaszt az oldalon található tartalom hossza.
Teljesített igények
A kielégített igények egy másik új szakasz az új minőségértékelési útmutatóban. Ez azt vizsgálja, hogy a keresési eredmény mennyire felel meg a kereső keresésének. Itt azok a webhelyek, amelyek olyan tartalmakra próbálnak rangsorolni, amelyekhez nincs támogató tartalmuk, nehezen fognak boldogulni, mivel ezek a céloldalak nem felelnek meg annak, amit a keresők valójában keresnek.
A minősítések a „Teljes mértékben megfelel” és a „Nem felel meg” között mozognak.
A legfontosabb dolog, amit tudnunk kell, hogy minden olyan oldal, amely nem mobilbarát, „Nem felel meg” minősítést kap. Ha webhelye nem mobilbarát, akkor ezt azonnali prioritásként kell kezelnie.
A „Highly Meets” elnyerése
Lényegében az oldaladnak képesnek kell lennie arra, hogy válaszoljon a keresőkérdésre. Ez azt jelenti, hogy a kereső az Ön oldalán megtalálja a keresőkérdésből keresett összes információt anélkül, hogy a válaszért más oldalakat vagy weboldalakat kellene meglátogatnia. Ezért olyan fontos, hogy a címek és a kulcsszavak illeszkedjenek a tartalomhoz, és a tartalom elég minőségi legyen ahhoz, hogy teljes mértékben válaszoljon arra, amit a keresők keresnek, amikor az oldalad megjelenik a SERP-kben.
Helyi csomagok és „Fully Meets”
Ha az Ön webhelye egy helyi 3 csomagban jelenik meg, amennyiben a 3 csomagban szereplő eredmények megfelelnek a lekérdezésnek, akkor „Fully Meets” díjat kaphatnak. Ugyanez érvényes, ha egy helyi üzleti tudáspanelről van szó – ismét, feltéve, hogy megfelel a keresési lekérdezésnek. Ez az a pont, ahol a Google My Business-t spamelő helyi vállalkozások problémába ütköznek.
Termékoldalak
Ha minőségi termékoldala van, és az megfelel a keresési lekérdezésnek, ez az oldal elnyerheti a „Teljes mértékben megfelel” minősítést. Ez vonatkozhat mind általánosabb lekérdezésekre – az a típus, amely a vállalkozás weboldalán egy olyan oldalra vezethet, amely az adott terméktípus összes termékét felsorolja (például egy hátizsákokra vonatkozó hirdetési oldal) -, mind pedig egy konkrét termékre (például egy adott hátizsákra).
Kiemelt snippetek
A minősítők a kiemelt szippantásokat is megvizsgálják, és felmérik, hogy ezek a szippantások mennyire adnak választ a kérdésre. Mindannyian láttunk már olyan eseteket, amikor egy kiemelt szippet elég furcsának tűnik ahhoz képest, hogy mi a keresési lekérdezés, így a Google úgy tűnik, hogy teszteli, hogy az algoritmusa mennyire jól választja ki ezeket a szippeteket.
„Enyhén megfelel” és „Nem felel meg”
A Google azt szeretné, ha az értékelők olyan dolgokat vizsgálnának, mint például, hogy a tartalom elavult-e, vagy túlságosan széles vagy túlságosan specifikus ahhoz képest, amiről az oldal elsősorban szól. Szintén ide tartozik az olyan tartalom, amely szakértelem nélkül készült, vagy egyéb olyan jelekkel rendelkezik, amelyek alacsony minőségűvé és megbízhatatlanná teszik.
Naprakész és frissített tartalom
Az utóbbi időben megfigyelhető egy olyan trend, hogy a webmesterek megváltoztatják a dátumokat egyes tartalmaikon, hogy azok frissebbnek tűnjenek, mint amilyenek valójában, még akkor is, ha az oldalon nem változtatnak semmit. Ezzel szemben mások frissített dátumokat adnak a tartalmukhoz, amikor frissítést vagy ellenőrzést végeznek, még akkor is, ha a közzététel dátuma ugyanaz marad. A Google mostantól figyelembe veszi ezt, és arra kéri a minősítőket, hogy ellenőrizzék a Wayback Machine-t, ha kérdéses a tartalom dátuma.
Erős monetizáció
Gyakran előfordul, hogy az YMYL-oldalak erős monetizációval működnek. Ez az egyik olyan dolog, amit a Google arra kéri a minősítőket, hogy vizsgálják meg, különösen, ha ez elvonja a figyelmet a fő tartalomról. Ha az Ön oldala YMYL, akkor egyensúlyt kell teremtenie a monetizáció és a használhatóság között.
Összességében
Mindenekelőtt a legnagyobb tanulság az irányelvekből az, hogy az oldaladat mobilbaráttá kell tenned (ha még nem az). Ha nem vagy mobilbarát, akkor máris lemaradsz a mobilbarát rangsorolás növeléséről, ami azt jelenti, hogy webhelyed lejjebb kerül a találatok között, amikor valaki mobileszközön keres. A Google egyértelműen a minőség jeleként tekint a mobilbarátságra is. Lehet, hogy mesés, kiváló minőségű tartalma van, de a Google a nem mobilbarát oldalakat alacsony minőségűnek látja.
Ha megerősítést kapunk arról, hogy a Google hogyan vizsgálja a lekérdezéseket a kiemelt snippetekkel kapcsolatban, a SEO-k nagyobb előnyt tudnak kovácsolni a kiemelt snippetek megszerzéséből. Gary Illyes a Google-tól azt mondta, hogy meg kell győződni arról, hogy a kérdésre válaszolunk, ha featured snippeteket szeretnénk. Egyértelműen ez áll a Know Simple Queries középpontjában. Győződjön meg róla, hogy válaszol a kérdésre minden olyan keresési lekérdezésnél, amelytől kiemelt snippetet remél.
Nézze meg az oldalon található kiegészítő tartalmakat, és azt, hogy azok hogyan támogatják a fő tartalmat. A kapcsolódó cikkek hozzáadása és a saját webhelyén található cikkekre való hivatkozás egyszerű módja annak, hogy további értéket nyújtson a látogatónak – nem is beszélve arról, hogy gyakran hosszabb ideig fogja őket az Ön webhelyén tartani. Gondoljon a látogatók számára való hasznosságra.
És miközben ezt a kiegészítő tartalmat nézed, győződj meg róla, hogy nem viszed túlzásba a reklámozást, különösen az YMYL oldalakon. Néha nehéz lehet megtalálni az egyensúlyt a monetizáció és a felhasználói élmény között, de ez az a pont, ahol a monetizációs erőfeszítések alapos vizsgálata és annak kitalálása, hogy mi az, ami valóban pénzt hoz, igazán kifizetődő lehet. Nem ritka, hogy találunk olyanokat, amelyek havi filléreket termelnek a hirdetési egységek, és tényleg nem éri meg az oldalt összezavarni, hogy ötven cent havi bevételt adjanak hozzá.
Győződjön meg róla, hogy elegendő információt nyújt egy látogatónak, vagy egy minőségi értékelőnek, amely választ tud adni az oldalával kapcsolatos egyszerű kérdésekre. Jó hírű a szerző? Van-e tekintélye az oldalnak? Megbízhatónak kell-e tekinteniük az embereknek az oldalt? És ne felejtsen el olyan dolgokat is feltüntetni, mint például egy egyszerű kapcsolatfelvételi űrlap. A webhelyének az E-A-T-t kell tükröznie: Szakértelem, tekintély és megbízhatóság.
A lényeg: Győződjön meg róla, hogy a legmagasabb minőségű, nagy hírű forrásokból származó tartalmat mutatja be. Minél magasabb az oldalad észlelt értéke, annál magasabb lesz a minőségi értékelés is. Bár ez nem jelent közvetlenül magasabb helyezéseket, de ha jól teljesítesz ezen irányelvek tekintetében, az olyan típusú tartalmat eredményezhet, amelyet a Google a keresési eredményekben magasabban szeretne tálalni.