Mi az a CMS ?

A tartalomkezelő rendszer (content management system: CMS), egy olyan szoftver, amely segít a felhasználóknak létrehozni, kezelni és módosítani egy weboldal tartalmát anélkül, hogy speciális műszaki, programozási, fejlesztői ismeretekre lenne szükségük. A tartalomkezelő rendszer az ügyfelek digitális élményének létrehozására, kezelésére és optimalizálására szolgál.

Mi az a CMS (tartalomkezelő rendszer)?

A tartalomkezelő rendszer (gyakran rövidítve: CMS), egy olyan szoftver, amely segít a felhasználóknak létrehozni, kezelni és módosítani egy weboldal tartalmát anélkül, hogy speciális műszaki, programozási, fejlesztői ismeretekre lenne szükségük.

Egyszerűbben fogalmazva, a tartalomkezelő rendszer egy olyan eszköz, amely segít egy webhely létrehozásában. Mindezt úgy, hogy a felhasználónak ehhez nem kell az összes kódot a semmiből megírnia vagy egyáltalán kódolni tudnia.

Ahelyett, hogy saját rendszert építenénk a weboldalak létrehozásához, a képek tárolásához és egyéb funkciókhoz, a tartalomkezelő rendszer kezeli helyettünk ezeket az alapvető infrastrukturális dolgokat.

A tartalomkezelő rendszer – CMS – az ügyfelek digitális élményének létrehozására, kezelésére és optimalizálására szolgál.

A webes tartalomkezelési rendszer bármely alapvető megoldása segít a tartalom feltöltésében vagy megírásában, formázásában, címsorok és képek hozzáadásában, valamint számos háttérintézkedés, például a SEO elvégzésében. De egy több eszközzel működő, felhasználó-központú világban ez nem elég.

A digitális marketing fejlődött, és egyre mélyebben összpontosít az ügyfélélményre, miközben a mobilalkalmazásokat, a dolgok internetét és még sok mást is magába foglal. Mindez egy olyan webes tartalomkezelő rendszertől függ, amely elválasztja a tartalomkezelést a tartalom megjelenítésétől. A weboldalakon túl más funkciókra – például dokumentumkezelésre – is találhat tartalomkezelő rendszereket.

A tartalomkezelő rendszer (CMS) olyan szoftveralkalmazás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a digitális tartalmak létrehozását, szerkesztését, az azokon való együttműködést, közzétételét és tárolását. A CMS-eket jellemzően vállalati tartalomkezelésre (ECM) és webes tartalomkezelésre (WCM) használják.

CMS platformok

Hogyan működik egy CMS és hogyan használják?

Egy CMS grafikus felhasználói felületet biztosít, amely eszközöket tartalmaz a webes tartalom létrehozásához, szerkesztéséhez és közzétételéhez anélkül, hogy a nulláról kezdve kellene kódot írni.

A CMS két összetevőből áll: egy tartalomkezelő alkalmazásból (CMA) és egy tartalomszolgáltató alkalmazásból (CDA).

A CMA egy grafikus felhasználói felület, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy HTML-ismeretek nélkül tervezzenek, hozzanak létre, módosítsanak és távolítsanak el tartalmat egy weboldalról.

A CDA komponens biztosítja a háttérszolgáltatásokat, amelyek támogatják a tartalom kezelését és átadását, miután a felhasználó létrehozta azt a CMA-ban.

Mi a különbség a CMS, az ECM és a WCMS között?

A CMS, az ECM és a WCMS mindegyike kezeli a tartalmat, de vannak köztük különbségek:

A CMS az ECM rendszer előfutára. A CMS a digitális tartalom létrehozására, kezelésére és tárolására szolgál, és leginkább strukturált tartalommal – például dokumentumokkal és adatbázisrekordokkal – működik.

A vállalati tartalomkezelő rendszer strukturált és strukturálatlan tartalmakat egyaránt kezel. A tartalom hatékony kezeléséhez szoftvereket, stratégiákat és biztonságot tartalmaz.

A webes tartalomkezelő rendszer hasonló az ECM-rendszerhez, de a megkülönböztető tényező az, hogy a WCMS webes tartalomra — például az e-kereskedelmi weboldalak termékoldalaira — szolgál. Tartalmaz egy közzétételi eszközt, és megkönnyíti a közös szerzői munkát.

A CMS jellemzői

A különböző CMS-kínálatok jellemzői eltérőek lehetnek, de az alapvető funkciók közé tartoznak:

 

1. Intuitív indexelés, keresés és visszakeresés.

Ezek a funkciók indexelnek minden adatot, hogy a keresési funkciók segítségével könnyen hozzáférhessenek, és lehetővé teszik a felhasználók számára a keresést olyan attribútumok alapján, mint a közzététel dátuma, kulcsszavak vagy szerző.

 

2. Formátumkezelés.

Segítségével a beolvasott papíralapú dokumentumok és a régebbi elektronikus dokumentumok HTML- vagy PDF-dokumentumokká alakíthatók.

 

3. Revíziós funkciók.

Ezek a funkciók lehetővé teszik a tartalom frissítését és szerkesztését az eredeti közzététel után. A revíziós vezérlés nyomon követi az egyének által a fájlokban végrehajtott módosításokat is.

 

4. Közzététel.

Ez a funkció lehetővé teszi az egyének számára, hogy a szervezet által jóváhagyott sablonokat vagy sablonok egy csoportját – valamint varázslókat és egyéb eszközöket – használjanak a tartalom létrehozásához és módosításához.

Egyéb népszerű CMS funkciók:

  • keresőmotor-optimalizálás-barát URL-címek;
  • integrált és online segítség, beleértve a vitafórumokat;
  • csoportalapú jogosultsági rendszerek és biztonság;
  • teljes sablontámogatás és testreszabható sablonok;
  • egyszerű, varázsló alapú telepítési és verziókezelési eljárások;
  • admin panel több nyelv támogatásával;
  • minimális szerverkövetelmények;
  • integrált fájlkezelők; és
  • integrált ellenőrzési naplók.

A CMS használatának előnyei

A tartalomkezelő rendszer használatának számos előnye van, többek között:

1. Könnyű használat.

A grafikus felhasználói felületnek köszönhetően még a korlátozott műszaki ismeretekkel rendelkezők is tudják használni a szoftvert.

2. Könnyű információkeresés.

A beépített keresési funkció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megadják, mit keresnek, és egy listát kapnak vissza a keresett elemekből — hasonlóan a Google keresőmotorjához.

3. Könnyen kezelhető tartalom.

Nemcsak a tartalom létrehozása egyszerű, hanem a tartalom eltávolítása is. A CMS megkönnyíti a tartalom közzétételének megszüntetését, hogy a webhelyek naprakészek maradjanak.

4. Bárhonnan elérhető.

Egy CMS lehet felhőalapú vagy helyben működő, de a felhasználók bárhonnan hozzáférhetnek a tartalomhoz egy internethez csatlakoztatott eszközzel.

5. Több felhasználót tesz lehetővé.

Egy CMS megkönnyíti a közzétételi jogosultságok kezelését.

6. Azonnali tartalomfrissítések.

A CMS lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy valós időben kezeljék és frissítsék a tartalmat — anélkül, hogy várniuk kellene egy fejlesztőre.

7. Könnyen skálázható.

A CMS megkönnyíti a vállalkozások számára, hogy új weboldalakat adjanak hozzá a vállalkozásuk növekedésével, anélkül, hogy fejlesztőre lenne szükségük.

8. Könnyen frissíthető.

A fejlesztőcsapatok néhány kattintással frissítéseket tudnak bevezetni.

CMS platformra példák

Bár több száz CMS platform létezik, az alábbiakban néhány népszerűbb CMS szolgáltatót sorolunk fel:

WordPress

Drupal

Joomla

PrestaShop

Wix

Magento

Squarespace

Milyen típusú weboldalakat lehet építeni ezekkel a tartalomkezelő rendszerekkel?

A legtöbb tartalomkezelő rendszer manapság elég rugalmas. Bár vannak olyanok, amelyek egy adott felhasználási területre összpontosítanak – mint például a Magento és az e-kereskedelem -, a legtöbb népszerű tartalomkezelő rendszer lényegében bármilyen típusú weboldal létrehozására használható.

Például a WordPress segítségével működtethetsz:

 

  • Statikus weboldalak
  • Blogok
  • e-kereskedelmi áruházak
  • Fórumok
  • Közösségi hálózatok
  • Online tanfolyamok
  • Tagsági oldalak
  • Portfóliók

Melyik a legjobb CMS platform?

A WordPress nem véletlenül rendelkezik domináns részesedéssel a tartalomkezelő rendszerek piacán: A legtöbb webhelytípus számára a legfelhasználóbarátabb, legrugalmasabb megoldást nyújtja. Nem mindig ez a legjobb megoldás, de a legtöbbször ez a legjobb megoldás.

Azon gondolkodsz, hogy melyik CMS-platformot használd weboldalad létrehozásához?

Olvasd el következő cikkünket, amelyben elmagyarázzuk, miért olyan fontos, hogy a megfelelő CMS platformot válaszd a weboldaladhoz. Következő cikkünkben megosztjuk a legjobb CMS-platformokra vonatkozó top választásainkat egy összehasonlítással együtt.

Ezek Is Érdekes Cikkek…