A legeslegbarátibb jótanácsot szeretném most megosztani veled. Bízd szakemberre. Rengeteg pénzt el lehet tapsolni a Google Adsben eredmények nélkül. Lehet, hogy megtakarítasz némi pénzt, ha nekiállsz magad, vagy olcsón megcsináltatod. Igen, ez rövidtávon nyomós érv. 1-2 hónap távlatában. De ha nem hozza vissza amit megspóroltál, akkor kár volt azt is elkölteni rá. Kíméld meg magad ettől. 

A Google rendszere nagyon sok sebből vérzik és a súgója a használhatatlanság kategóriáját súrolja. Az ügyfélszolgálat pedig olyan-amilyen, ha egyáltalán el lehet érni. Magyarországon vagyunk, ami számukra a futottak még kategória. Lásd az alábbi példát:

 

A Google Ads súgója példa

Forrás: Google Ads Súgó

Tehát a Google Ads súgója szerint ha teniszcipőt szeretnél hirdetni, hirdess mediterrán utazásra. Egy mediterrán utazáshoz mindig jól jön egy piros teniszcipő 😀 😀 😀

(És mindezt egy 200 kB-os SVG fájlba ágyazva – erre csak azt tudom mondani, hogyha a Google Ads-ben akarsz hirdetni, akkor keress meg, mert másképp esélyed sincsen…)

A kulcsszavak beállítása

A Google Ads súgóját megnézve, leginkább az tűnik fel, hogy sok helyen angol nyelvű példák szerepelnek (úgy látszik ezen javítottak, 2021.02.17. Olvassák a blogomat???). pedig Magyarországon szeretnénk hirdetni. A két nyelv köszönőviszonyban sincs egymással. Teljesen más a nyelvtan és ha kipróbálod a Google fordítóját akkor láthatod, hogy nem igazán sikerült meggyűrkőzniük a feladattal. Valahol érthető, hogy nem a magyar nyelvi fordító az elsődleges preferenciájuk, hiszen alig beszélik páran a világon, nekik ez nem biznisz.

Márpedig a kulcsszavaid egy nyelvtani elemzésen mennek keresztül, hogy eldöntsék mennyire illeszkednek a hirdetésedhez. Visszatekintve a kezdő adwords múltamra 15-20%-a folyt el a költségemnek csak emiatt. Felejtsd el a Google súgót és az ajánlott beállításokat, teljesen más szemlélet kell hozzá. Gondolkodj az általuk fejlesztett nyelvtani elemző fejével. Hogy megértsd a működését próbáld ki a Google Translate-et.

A kulcsszóegyezés beállítása

Fizetek érte, ha valaki pontosan el tudja magyarázni, hogy ez hogyan működik. A súgóból nem sok minden derül ki és 10 év alatt sem sikerült megfejtenem. Ezért saját stratégiát találtam ki.

A stratégia úgy működik, hogy megkeres egy ügyfél a behangolt Google Ads kampányával (mindegy ki hangolta be) kihajigálok mindent és megyek a saját fejem után.

Furcsa módon 3-4x hatékonyságú lesz hirtelen a kampánya. Az arány a következő:

2x több releváns érdeklődő

1/2 hirdetési költség.

Az igazi áttörés akkor következett be nálam, amikor végre megértettem, hogy a Google Ads nem azért van, hogy nekem jól menjen az üzletem. A Google Ads azért van, hogy a Google-nak jól menjen az üzlete. Az már csak járulékos, hogy az én üzletem hogy megy. Akinek ez nem esik le, az csak szórja a pénzt egy feneketlen lukba.

 

A megajánlott kulcsszavak

Igen gyakori és pénztárcagyilkos hiba, ha áttekintés nélkül elfogadjuk őket. Egy jól behangolt Google Ads kampánynál áttekintés nélkül szoktam kihajigálni mindet. 1000-ből 1x kaptam használható tippet, tehát csak az időmet pazarolom vele, ha nézegetem.

Első hangolásnál érdemes végignézni a kulcsszó-javaslatokat, aztán el lehet felejteni.

Az igazi aranybányát a felhasználók által beütött kifejezések között találjuk. Ehhez pár hétnyi futtatás szükséges és bőséges információ áll rendelkezésünkre, hogy tökéletesen beállítsuk a kampányunkat.

Az egyik leghasznosabb funkció Google Adsben. Használd!

Ott vannak a releváns kifejezések az összes hasznos mutatóval és van, hogy komplett marketing stratégiát építünk akár egyetlen kifejezésre is. Piaci rések megtalálására tökéletes.

A tiltó kulcsszavak

Ha ez jól van beállítva, akkor máris megspóroltuk a hirdetési költségünknek a felét. Itt lehet ügyesen kiszűrni az irreleváns, vagy éppen nemkívánatos látogatókat. Az olcsózósokat, vagy a „Hálló! Érdeklődnék, hogy maguk csak épületüvegezéssel foglalkoznak, vagy lehet kapni kancsókat is?” típusú telefonhívásokat. 

A másik kedvencem a szállító-költöztető cég kampányában „a kisállat szállítás”, vagy a „trágyaszállítás” keresőkifejezés volt. És még rá is kattintottak a hirdetésre 200 Ft-os kattintási költségért. 

Szóval erre nagyon oda kell figyelni és rendszeresen felülvizsgálni, mert igen drága mulatság lehet, ha elhanyagoljuk. 

 

Összefoglalás a Google Ads kulcsszavakról

Ez egy folyamatos karbantartást és odafigyelést igénylő feladat. Egy jó adwords szakértő segít felvirágoztatni az üzletedet. Folyamatosan monitorozza a felhasználói igényeket és javaslatokat tesz, hogyan tudod csúcsra járatni a vállalkozásodat. Több ügyfél – jól fizető ügyfél – alacsonyabb költség – kevesebb munka – kevesebb stressz, én ezek mentén dolgozom. 

Hogy mennyiért?

Az alábbi kérdést szoktam erre felelni: 

„Ha elköltesz mondjuk 100ezer forin

Ezek Is Érdekes Cikkek…