Tegyük fel, hogy egy márkás cipőket áruló webáruház tulajdonosa vagy, és szeretnél elindítani egy Google Ads kampányt, de nagy a verseny, hiszen sok konkurens is árul hasonló termékeket.

A weboldalad új, még nincs organikus forgalmad, így a Google Ads kampánytól várod az elsődleges forgalmat és a konverziókat.

Amikor egy teljesen új domainen és weboldalon futó Google Ads kampányt indítasz, a Google algoritmusainak általában 1-2 hétre van szüksége ahhoz, hogy elegendő adatot gyűjtsön és megfelelően „betanuljon”. Ez az időszak a kampány kezdeti fázisa, amelyet úgy neveznek, hogy tanulási szakasz.

1. Kampány beállításának kezdete (-1.-0. hét)

Először is, létrehozol egy hirdetési kampányt, amely kifejezetten a kulcsszókutatás alapján célzott keresési hirdetéseket tartalmaz. Kulcsszavaid a „márkás cipők”, „férfi sportcipők”, „női divatcipők”, „adidas cipők” és más releváns kifejezések lesznek. Célod, hogy a versenytársakkal szemben olyan felhasználókat érsz el, akik kifejezetten márkás cipők vásárlására keresnek.

2. A Google algoritmusának tanulási időszaka (1.-2. hét)

Amint elindítod a kampányt, a Google algoritmusai elkezdenek adatokat gyűjteni a hirdetéseidről:

  • kattintások,
  • megtekintések,
  • átkattintási arány (CTR),
  • konverziók (vásárlások).

Az első 1-2 hétben a hirdetések teljesítménye ingadozhat. Lehet, hogy kezdetben drágább kattintásokat kapsz, vagy nem minden kulcsszó teljesít jól. Ezt a Google tanulási szakasznak nevezi. Például, ha egy hirdetésed a „férfi sportcipő” kulcsszóra rossz átkattintási arányt ér el, a Google elkezdi optimalizálni a hirdetések megjelenítését a jobban teljesítő kulcsszavak felé, mint például a „női divatcipők”.

3. Optimalizálás és finomhangolás (3.-4. hét)

Ahogy egyre több adat gyűlik, a Google algoritmusai elkezdenek jobban célozni. Például észreveheted, hogy a hirdetéseid a „férfi sportcipők” kulcsszóra nem hozzák a várt forgalmat, így ezeket csökkented, miközben az „adidas cipők” és „női divatcipők” kulcsszavakra több költségkeretet szánsz, mert ezek hozzák a vásárlásokat.

Ebben a szakaszban az algoritmus már hatékonyabban jeleníti meg a hirdetéseket azoknak, akik nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni. A konverziós arány javul, és a kampányod fokozatosan elkezd stabilizálódni.

4. Stabil és teljes értékű kampány (4.-6. hét)

A 4-6. hétre a kampányod eléri a teljesítőképessége maximumát. Ekkorra a Google algoritmusai pontosan tudják, mely kulcsszavakra, milyen hirdetési szövegekkel és célközönségekkel érdemes futtatni a hirdetéseidet, hogy a legjobb eredményeket érd el.

Például észreveszed, hogy a „Nike női futócipő” kulcsszó különösen jól teljesít a konkurenseidhez képest, mert a hirdetéseid jó minőségűek, a weboldalad gyorsan betöltődik, és kedvező árat kínálsz. Ennek köszönhetően a kampány sikeresen fut, a költség/konverzió csökken, és egyre több cipőt adsz el.

Hogyan éred el a sikert a versenyben?

Minőségi pontszám (Quality Score):

Mivel a Google figyelembe veszi a hirdetéseid minőségét, a jól optimalizált hirdetések (releváns kulcsszavak, jó minőségű landing oldalak) alacsonyabb kattintási költséget eredményezhetnek. Például, ha a hirdetésed jobban célzott és relevánsabb a felhasználók számára, akkor a Google olcsóbban jeleníti meg a hirdetéseket a „Nike cipők” kulcsszóra, mint a konkurenseid esetében.

Konkurenciaelemzés:

Folyamatosan figyeled a versenytársaid hirdetéseit, és finomítod a stratégiádat. Ha egy versenytárs különösen jól teljesít „férfi sportcipők” kulcsszóra, akkor célzottabb hirdetési szövegeket, akciókat kínálhatsz, hogy elcsábítsd a vásárlókat.

Költségkeret rugalmassága:

Ha látod, hogy egy kulcsszó nagyon jól teljesít, növelheted a költségkeretet, hogy több forgalmat szerezz. Például, ha a „Nike női futócipők” kulcsszó konverziókat hoz, érdemes több pénzt fektetni ebbe a kulcsszóba.

Példa összegzése:
Egy új márkás cipőket áruló webáruház esetén tehát körülbelül 4-6 hét szükséges ahhoz, hogy a Google Ads kampány stabilan működjön. A tanulási szakasz után a kampány a jól teljesítő kulcsszavakra koncentrál, és növeli a konverziókat, miközben a költségek optimalizálódnak.

KÉSZEN ÁLLSZ ARRA,

HOGY FELPÖRGESD A VÁLLALKOZÁSOD?

Ezek Is Érdekes Cikkek…