Hogyan lehet a posztokat SEO-ra optimalizálni?
A siker nem egyik napról a másikra jön, ha SEO-ról van szó, de a megfelelő folyamat és egy adag türelem segítségével mindig elérhető – még akkor is, ha saját blogot vezetsz. A blogbejegyzések optimalizálása már az ötlet megszületésekor elkezdődik, és onnantól kezdve érdemes figyelembe venni a kulcsszavak célzását, az oldalon belüli tényezőket, a célközönséget és még sok mást.
Blogbejegyzések és posztok SEO-ra optimalizálva
Ezen a bejegyzés a blogbejegyzések SEO-járól fog szólni, konkrétan arról, hogyan lehet elkapni az on-page optimalizálási folyamatot, a gondolkodási folyamatot, a stratégiai folyamatot, a tartalom létrehozását és a blogbejegyzés optimalizálását. Tehát ha blogot írsz, van egy csomó dolog, amit meg kell tenned ahhoz, hogy nagyszerű legyél a SEO-ban, és van néhány lépés, amit szerintem követhetsz.
Ez nem egy olyan dolog, ahol azt fogom mondani, hogy „Ó, ezt feltétlenül követned kell a végétől a végéig minden egyes posztnál, amit írsz, és ez egy nagy, hivatalos, összetett folyamat”. Ennek nagy részét már azelőtt meg tudod csinálni a fejedben, mielőtt elkezded írni a posztot, mielőtt elkezded létrehozni azt. Ez teljesen rendben van. Nem kell ehhez egy csomó réteg bevonását hozzáadni. De ha ezt a folyamatot használod minden egyes poszt készítésekor rendkívül hasznos és végül átalakító lehet abban a képességedben, hogy keresési forgalmat szerezz a blogodra.
Szeretnél posztokat SEO-ra optimalizálni? Olvasd el a lépéseket!
1. lépés: Határozza meg a poszt céljait
Kezdjük tehát. Először is, mint mindig, meg kell határoznod, mi a poszt célja. Ezt már a fejedben vagy leírva kell tudnod, mielőtt elkezded létrehozni a posztot. Ez lehet például:
Új közönség megnyerése az adott szférában.
Meggyőzni és megnyerni az embereket az én nézőpontomnak egy adott témában.
Ezzel a poszttal valóban egy terméket vagy szolgáltatást próbálok népszerűsíteni.
Megosztani néhány fontos hírt a szervezetemről vagy a cégemről.
Megosztani valamit, ami a szférámban történik.
Hozzájárulni egy olyan beszélgetéshez, amely már létezik a blogoszférában vagy a közösségi média világában vagy a hírek világában a te területeden.
Válaszolj egy kérdésre, vagy szerezz influencer erősítést.
Bármi is legyen az, győződj meg róla, hogy tudod, mi az, mielőtt belevágsz a posztba. Utálom látni, hogy az emberek a harmadik lépéssel kezdik a kulcsszavak kutatását, amikor fogalmuk sincs, hogy mik a poszt céljai.
Mielőtt a második lépésre lépnénk, ha már tudod, hogy mit akarsz elérni, határozd meg azt a mérőszámot vagy mérőszámokat, amelyek a leginkább számítanak a cél szempontjából. Így például a metrika lehet a látogatások, csak a nyers forgalom. Lehet a posztok iránti elkötelezettség. Ez lehet a kommentek száma. Lehetnek a linkek.
Lehetnének a közösségi megosztások, mert egy új közönséget próbálsz elérni, akik a LinkedIn-en vannak. A múltban nem szerepeltél túl jól a LinkedIn-en, de úgy gondolod, hogy ez a poszt tökéletesen célzottan erre a célcsoportra vonatkozik.
Vagy csak egy-két ember figyelmét próbálod felhívni, különösen befolyásos emberekét, ebben az esetben a mérőszámod lehet: Eljöttek és elolvasták? Megosztották? Ha a válasz erre igen, akkor elérted a poszt céljait. De ezt a mérőszámot rögzíteni kell.
2. lépés: Határozza meg a célközönséget, amelyet el kell érnie
Ehhez kapcsolódóan határozd meg, hogy milyen közönséget szeretnél elérni a poszttal. Ez lehet tehát a potenciális új olvasók. Lehetnek meglévő hűséges rajongók. „Hurrá!” – lengette meg a zászlót. Lehetnek influencerek, olyan emberek, akiknek megvan a képességük arra, hogy közvetítsék az üzenetedet, és talán nem is próbálod őket megnyerni, hogy közvetítsék ezt a bizonyos üzenetet, csak a figyelmüket akarod, hogy a jövőben elérhesd őket.
Vagy lehet, hogy nagyon konkrét célközönségről van szó, jelen esetben a hátizsákos olvasóimról. Például csinálhatok egy blogot, ami kifejezetten e-kereskedelmi weboldalaknak vagy kifejezetten B2B embereknek szól. Ezzel a tartalommal egy adott célközönségre fókuszálok.
3. lépés: Kulcsszókutatás
Most elvégezzük a kulcsszókutatást, hiszen tudjuk, hogy mit akarunk elérni, és hogy kiket akarunk elérni. Megpróbálunk tehát három-öt kulcsszavas kifejezést találni, amelyeket megcélozhatunk. Miért három-öt? Mert általában ennyi az, amire ésszerűen számíthatunk, hogy egyetlen blogbejegyzéssel elérhetjük. Mindjárt egy kicsit többet beszélek az oldalon belüli optimalizálásról.
Érdemes megnézned, ha még nem tetted volna, viszonylag nagy volumenű, alacsony nehézségű, magas átkattintási arányú lehetőségeket keresünk. Ez azt jelenti, hogy sokan keresnek rá, nem olyan nehéz rá potenciálisan rangsorolni, és nincs túl sok más olyan jellemző a keresési eredményben, ami elvenné a potenciális képességemet, hogy webes tartalommal rangsoroljak.
Ha egyébként sokan vannak, akiknek képük van, vagy sokan vannak, akiknek videójuk van ebben a keresési találatban, vagy sok híranyag, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy „Hogyan érhetem el, hogy a bejegyzésemben ezek szerepeljenek?”. Lehet, hogy elgondolkodom azon, hogy „Hé, talán ennek a posztnak nagyon vizuális központúnak kellene lennie, vagy talán ennek a posztnak egy videónak kellene lennie”. „Vagy talán ennek a posztnak meg kellene próbálnia bekerülni a Google Newsba.” „Bekerülhet a blogom a Google News-ba?” Ha nem, akkor talán keresek valakit, akinek a platformján publikálhatok, hogy bekerüljön a Google Newsba.
Az összes megcélzott kulcsszónak ugyanazzal a keresői szándékkal kell rendelkeznie. Mit értek keresői szándék alatt? Úgy értem, hogy azok az emberek, akik erre a három-öt kifejezésre keresnek, mind ugyanazt a célt vagy nagyon-nagyon hasonló célokat próbálnak elérni.
Tehát például, ha valaki a „luxus gyerekruhák” kifejezésre keres, az valószínűleg nagyon-nagyon hasonló ahhoz, aki a „designer gyerekdivat” vagy a „haute couture gyerekmárkák” kifejezésre keres. Mindegyiknek ugyanaz a célja. Vásárláson gondolkodnak, vagy legalábbis azt vizsgálják, hogy a divatszakmában milyen márkák kínálnak gyermekruházatot, és ezek mind a luxus, high-end, haute couture, magas árfekvésűek. Tökéletes. Ezek mind megfelelnek a keresői szándéknak.
4. lépés: Versenykutatás
Szeretném elvégezni a versenyképességi kutatást. Ez az a hely, ahol olyan kérdéseket fogok feltenni, mint például:
„Ki rangsorol még erre a kulcsszóra?” Mehetek a Google-ba, megnézhetem, vagy megnézhetem a SERPs elemzését valami olyasmin keresztül, mint a Keyword Explorer.
„Ki készített nagymértékben megosztott tartalmat ebben a témában?” Tehát nem feltétlenül az, aki a rangsorban szerepel, hanem az, akinek sok megosztása és kedvelése volt a Facebookon, a Twitteren, a LinkedInen, a Pinteresten, és minden ilyesmi. A BuzzSumo nagyszerű erre. Használhatja a Moz Content keresőeszközét is. Ha már tudod a választ erre a kettőre, meg kell határoznod…
„Mi az az egyedi érték, amit a blogbejegyzésemmel az asztalra tudok tenni?”. Az egyedi érték alatt nem csak az egyedi tartalom értendő. Nyilvánvaló, hogy amit írsz, az különbözni fog attól, amit mások írtak vagy készítettek. De miben nyújtasz olyan értéket, ami különbözik attól, amit mások nyújtottak?
Azért, mert a véleményed nagyon egyedi? Azért, mert jobb élményt nyújtasz? Azért, mert más formátumban nyújtod a tartalmat? Azért, mert egyedi kutatói adatokhoz fér hozzá? Bármi is legyen ez, válaszolnia kell erre a kérdésre, mert mi megpróbáljuk túlszárnyalni a többi létezőt.
5. lépés: Hozzon létre egy posztot
Továbbmegyek és létrehozom a posztot, és ez az a pont, ahol a kutatás nagy része a játékba kerül. Mivel tudom, hogy mik a posztom céljai és kiket célzok meg, és néhány kulcsszó kutatás és mit keresnek az emberek ebben a témában, valamint azt, hogy mi van már ott, most már tudok egy olyan posztot készíteni, amely egyedi és egyedülállóan értékes. Ez óriási dolog, mert ez azt jelenti, hogy a posztomnak sokkal nagyobb esélye van arra, hogy elérje a közönségét, és jól teljesítsen, és hogy mind a keresők és a keresőmotorok, mind a megosztók és az influencerek és a közösségi médiában lévő emberek sokkal értékesebbnek tekintsék.
Itt szeretném átgondolni azt is, hogy milyen típusú tartalmakat szeretnék. Tehát az írott tartalom elég nyilvánvaló a legtöbb blogbejegyzés esetében. De gondolnom kell olyan dolgokra is, mint a képek és grafikonok vagy adatok, videók. Szeretnék-e más helyekről származó tartalmat beágyazni, esetleg a SlideShare-t, vagy valamilyen gazdag médiafájlt szeretnék beágyazni?
Vagy esetleg más helyekre akarok linkelni. Lehet, hogy néhányan már készítettek tartalmat erről, és szeretném felhívni a figyelmüket, és szeretnék hivatkozni a munkájukra, ezért át fogok hivatkozni rájuk. Talán szeretnék beágyazni néhány idézetet, vagy idézeteket szerezni néhány neves embertől az adott témával kapcsolatban, vagy más véleményeket szerezni a cikkhez. Az összes ilyen típusú dolgot át kell gondolnom, amikor létrehozom a posztot.
6. lépés: On-page SEO/kulcsszavas célzás
Ez az on-page SEO rész. Tehát fogom azt a három-öt kifejezést, és ezek közül az egyiket fogom elsődleges kulcsszó-kifejezésnek tekinteni, amelyet megcélzok. Ez lesz az, amelyik pontosan illeszkedik a címhez, a címsorhoz és az URL-hez. Két-négy másodlagos kulcsszóra is gondolok, amelyeket megpróbálok beilleszteni a meta leírásba, a kép alt címkéibe és magába a tartalomba. Megpróbálom ezeket a kulcsszavakat intelligensen használni olyan helyeken, mint a cím, az URL, a meta leírás, a címsor, a tartalom, a képek, az összes ilyen helyen.
Aztán figyelembe akarom venni a régi URL-eket, amelyeket esetleg átirányítok ide. Tehát mondjuk, hogy talán készítettem egy blogbejegyzést ebben a témában az elmúlt hat hónappal vagy két évvel ezelőtt. Át akarom-e irányítani azt a régi bejegyzést erre a bejegyzésre? Vagy vannak olyan bejegyzések, amelyeket meg kellene keresnem, vagy olyan tartalmak bárhol az oldalamon vagy bármely olyan oldalon, amelyet én irányítok vagy befolyásolok, ahol erre a tartalomra, erre az új bejegyzésre szeretnék hivatkozni, amelyet most írok, miután elkészítettem? Ez hasznos lehet a felfedezéshez. Hasznos lehet a belső linkelés szempontjából is, hasznos lehet a közönséged számára, aki olvassa a régi anyagodat, és hasznos lehet a keresőmotorok számára, hogy megtalálják, indexálják és remélhetőleg rangsorolják az új tartalmaidat.
7. lépés: Készítsünk egy elérési + erősítési tervet
Szükségem van valamilyen módszerre, hogy elérjem és felerősítsem, és ezt meg akarom tervezni. Tehát a kérdések, amiket itt felteszek, a következők:
Kit akarok elérni? Mit gondolok, ki fog segíteni nekem a felerősítésben?
Hogyan fogom őket megcélozni? Hogyan fogom elérni őket? E-mailben fogom őket elérni? Twitteren keresztül? Találkozom velük személyesen? Van közvetlen kapcsolatom? Szükségem van egy bemutatkozásra? Szeretnék-e kommentálni valamit, amit ők csináltak, bármi is legyen az?
Mikor tegyem ezt? Előzetesen akarom-e megtenni, mert megpróbálom rávenni őket, hogy nézzék meg a tartalmat vagy járuljanak hozzá valamivel előzetesen? Vagy inkább azután tegyem meg, miután közzétettem és népszerűsítettem, és miért?
Vagyis, miért fog ez a személy segíteni nekem? Mit tesz vele vagy a közönségével? Jó színben tünteti fel őket? Van valami, amiben a múltban már sok hasonló dolgot megosztottak, de ez a mostani egyedülállóan értékes vagy jobb, vagy olyan új információt nyújt, amit korábban nem tudtak? Mindezekre a kérdésekre választ kell kapnia, amikor elkészíti a tervet.
8. lépés: Kísérletezz, tanulj és ismételj!
Kísérletezni fogok, tanulni fogok, és iterálni fogok. Ebben a folyamatban, néhány ilyen dologban, egy nagy, nagy poszt esetében sok időt tölthetsz minden egyes lépéssel nagyon alaposan. Egy olyan poszt esetében, ami egyfajta eldobható, gyors vélemény, amit egy óra alatt vagy kevesebb idő alatt próbálok megírni és közzétenni, talán csak gondolkodom ezeken a dolgokon a fejemben, és gyorsan végzek kulcsszókutatást és célzást, a többi pedig csak egyfajta mentális modell, ami megvan. De ettől függetlenül azt fogom várni, hogy ezt a folyamatot több tucatszor, 30, 40, 50, 70-szer is meg kell ismételni, mielőtt az első sikerre számíthatok, különösen, ha új blog vagy új blogger vagy, és hogy több százszor kell ezt megtennem, mielőtt viszonylag nagy találati vagy sikerarányt érhetek el, ahol sok posztod jól teljesít, és rangsorolásokat, folyamatos forgalmat és közösségi megosztásokat hoz neked.
Ez nem olyasmi, ahol követed ezt a folyamatot, és az első posztoddal azonnal eredményt érsz el. Nem ez a helyzet. Senkinek sincs ilyen a blogolásban. Egyszerűen nem így működik. Elindítod, népszerűsíted, elemzed, alkalmazod a tanult információkat, és újra elindítod. Ez a folyamat újra és újra meg fog történni, és minél többet tanulsz és alkalmazod, annál jobban fogod használni ezt a rendszert.