Weboldal sebesség optimalizálás –  a szakértők kínálata

A KVIKSITE abban a szerencsés helyzetben van, hogy kevés konkurenciával találkozik. Sokan azért keresnek meg minket, mert  kevesen foglalkoznak weboldal sebesség optimalizálással. Páran már fordultak hozzánk olyan problémával, hogy megbíztak valakit – akár céget – a weboldaluk optimalizálásával és – finoman szólva – nem sült el jól a dolog. Nevén nevezve a problémát széthullott az oldaluk.

Kicsit kellemetlen számunkra ilyenkor, hogy újra fizetniük kell azért hogy kijavítsuk azt, amiért másnak fizettek + gyorsítsuk fel a weboldalukat. Ezért úgy gondoltuk, hogy segítünk a választásban.  

Weboldal sebesség optimalizálás –  a szakma csúcsa?

Egy weboldal elkészítése az alábbi lépésekből áll. Van, hogy 1-1 lépésen egy egész csapat dolgozik, van, hogy egy honlapkészítő mindent megcsinál egyedül. Az weboldal sebesség optimalizálásban az a szép, hogy mindegyikhez kell érteni. Nézzük a listát, nagy vonalakban:

  1. Grafikus, designer: aki megálmodja az oldal arculatát.
  2. Webfejlesztő, site builder: aki összeépíti az oldalt.
  3. Programozó: főleg a háttér programozási munkákra gondolok, adatbázis, webáruház motor, alkalmazás leprogramozása, stb. a feladata.
  4. Tartalomkészítő: ő készíti el a szöveges tartalmat.
  5. Média készítő: video, fotó tartalom készítéséért felel, sokszor egy egész csapat dolgozik mögötte, a videokat vágni kell, a fotókat retusálni, stb.
  6. Tesztelő: az ő feladata, hogy végignézze, hogy minden funkció megfelelően működik-e a weboldalon és visszajelezze az esetleges hibákat.
  7. Online marketinges: ő azért felelős, hogy a weboldal anyagilag is megtérüljön, minél több ügyfél, minél több pénzt hagyjon a cégnél.
  8. … sok minden feladat előkerülhet még. 

X. A weboldal sebesség optimalizálás szakértő. Nos, ilyennel még nem nagyon találkoztam eddig. 

Weboldal sebesség optimalizálás szakértő?

Bármilyen meglepő, de ilyen is van. Illetve eddig nem nagyon volt. Hogy mivel foglalkozik? 

Mindenhez kell értenie a fentiekből. Ha mindenki profin végezte a munkáját a fentiek közül, akkor az ő munkája viszonylag könnyű, vagy nincs is rá szükség. 

– Jó azt értem, hogy a webfejlesztéshez érteni kell, de mi köze van pl. a designhoz?

Én sem gondoltam, az elején, hogy ezzel is foglalkoznom kell, egészen addig, amíg pár éve találkoztam pl. a kontrasztarány pontszámmal a Google Search Consoleban. Elég kellemetlen találkozás volt, ugyanis a Google nem volt hajlandó beindexelni egy oldalt a kontrasztarányra hivatkozva – aminek az volt az eredménye, hogy nem jelent meg a keresőben. Kellemetlen. 

A kontrasztarány egy hibásan beállított gombfeliraton jelentett hibát. Mobiltelefonon ugyanis elég rosszul volt olvasható a felirat. Világosszürke hátterű gomb, kicsit sötétebb szürke felirattal. Egy ilyen gombnál azért már a designer is felszisszenhetett volna…

Hát ennyire összetett szakma ez. 

Ismerni kell az összes böngészőt, az összes keresőt, az összes webes technológiát, a közösségi platformokat és azok szkriptjeit, a főbb CMS rendszereket, a webszerverek és adatbáziskezelők világát. Szóval nem árt hozzá legalább 10 évnyi teljeskörű webfejlesztési tapasztalat. 

Weboldal sebesség optimalizálás – hogyan találj szakértőt?

 

Gondolom a fentiekbe nem szeretnéd beleásni magad. 2 dolgot érdemes tenned. 

1. Ismerd meg a Google Pagespeedet. Nem kell nagyon beleásnod magad. Kapsz egy pontszámot fent, kiindulásnak az bőven elég. A kapott pontszám, ha piros, akkor nagy rossz, ha narancssárga, akkor még vállalható, a zöldnek meg örülünk. 70 pont fölött általában már nincsenek nagy gondok.

A képlet egyszerű. Ha fogorvost szeretnél választani és megnézed a doki mosolygó képét a weboldalán, akkor melyiket választanád?

Hogyan válassz szakértőt weboldal sebesség optimalizáláshoz
Hogyan válassz szakértőt weboldal sebesség optimalizáláshoz

Tehát mindössze annyit kell tenned, hogy a kiszemelt szakértő oldalát leteszteled a Google Pagespeed Insights-on.

Ha vannak referenciái, akkor azokat is érdemes letesztelned.

Ez a mi marketingünk alapja és ezért csináltuk meg a demo oldalunkat:

https://kviksite.com

Mit optimalizálj a weboldaladon?

Nem muszáj minden oldalt agyonoptimalizálni. Ha szakértőt választasz, mindenképpen egyeztess vele arról, hogy mit érdemes és mit nem. Mi a demo oldalunkat úgy csináltuk meg, hogy minden értékre a maximális pontszámot kapja, mert ez a cégérünk. A blogunkat már visszafogottabban állítottuk be.

Ennek több egyszerű oka van és ha blogoldalt is vezetsz, akkor érdemes az alábbiakat betartani:

  1. Az optimalizálás során figyelembe kell venni, hogy az oldalon esetleg változtatások lesznek. Egy blog pedig tipikusan ilyen.
  2. Blogoláshoz a legtöbben WYSWYG editort használnak, vagy template buildert (mi is) amiknek az optimalizálása meglehetősen időigényes feladat és egyáltalán nem biztos, hogy megtérül.

Amit viszont KÖTELEZŐ és kérdezd meg róla az online marketing szakértődet, hogy mit gondol:

 

  • Hirdetések landing oldalai
  • A sűrűn látogatott oldalak
  • Azokra a kulcsszavakra optimalizált oldalaid, amiknél nagyon erős a verseny
  • Azokat az oldalaidat, amik rossz hálózati lefedettségű területekre (is) targetáltak
  • Azokat az oldalakat, ahol fontos, hogy a felhasználók gyorsan információhoz jussanak pl. termékkatalógus, keresőoldalak…

Weboldal sebesség optimalizálás – ésszerűen

Ahogy már fentebb is említettem 70 pont felett már egészen jónak számít egy oldal, 90 pont felett pedig már nagyon erős indoklás kell, hogy miért kell jobbnak lennie. Néha van ilyen. Ahol nagyon erős a verseny, ott minden milliszekundum  számít. 

A főbb mutatókat a Pagespeed Insightsban érdemes figyelembe venni. 

Ezek az alábbi súllyal esnek latba a pontszám kiszámításánál, ami a fontosságukat is jelzi:

First Contentful Paint 15%
Speed Index 15%
Largest Contentful Paint 25%
Time to Interactive 15%
Total Blocking Time 25%
Cumulative Layout Shift 5%

Ez a Google fontossági rangsora és nem mindennel értek teljesen egyet, azonban a találati listában való rangsorolásnál ezt veszik figyelembe. 

A First Contentful Paint például kifezetten a felhasználói élmény miatt fontos, tehát én nagyobb súlyt fektetnék rá. A Total Blocking Time pedig a Googlenak amúgy sem az erőssége. Ha beágyazunk egy Google Maps, vagy egy Analytics szkriptet, akkor le is amortizáltuk az oldalunkat kb. 20 ponttal és egyáltalán nem egyszerű helyrehozni. 

A fenti értékelési szempontokat időről-időre változtatják ezért érdemes erről az újonnan választott weboldal optimalizálás szakértőnkkel egyeztetni.

 

Remélem a fentiekkel sikerült betekintést adnom a weboldal sebesség optimalizálás rejtelmeibe és segítséget nyújtanom a megfelelő szakértő kiválasztásához. 

Ha kérdésed van, vagy szeretnél egy ingyenes weboldal auditot kérlek keress meg minket és további hasznos információkat kapsz. 

 

Ezek Is Érdekes Cikkek…