On-Page SEO 2022-ben: A siker 8 alapelve
Az On-page SEO már nem csupán egy lista kipipálásából áll. Ez a folyamat 2022-ben sokkal összetettebb, mint valaha, és az „optimalizálás” fogalma magában foglalja a hagyományos oldalelemeket, illetve azokra épül. Ebben az összefoglalóban azt a nyolc alapelvet vizsgáljuk, amelyre a jövőben szükséged lesz az on-page SEO sikeréhez.
1. A kereső céljának teljesítése és szándékának kielégítése.
Amire törekszünk, az a kereső céljának teljesítése és szándékának kielégítése. Tehát minden keresési lekérdezés mögött van egy szándék. Információt keresek. Egy feladatot szeretnék elvégezni. Gyakran előfordul, hogy ez a kezdeti szándék eltér a végső céltól, amit valaki elér.
Mondok egy példát. Amikor valaki esküvői formaruhák típusaira keres, akkor a lekérdezésből arra következtethetünk, hogy a keresés mögött álló konkrét szándék jelenleg az, hogy különböző lehetséges formaruhákat szeretne látni, amelyeket egy esküvőn viselhetne, akár vendégként, akár menyasszonyként vagy vőlegényként. De a végső céljuk valószínűleg az lesz, hogy döntsenek egy ilyen konkrét dolog mellett, majd esetleg megvásárolják azt a darabot, vagy kivesznek valamit a szekrényükből, és hozzáadnak valamit.
Ez azonban azt jelenti, hogy meg kell próbálnunk mindkét szándékot kiszolgálni. Valójában nagyon nehéz lesz, ha egy e-kereskedelmi szereplő vagyunk, hogy azt mondjuk: „Hé, tudod mit, szeretnék egy rangsort az esküvői formaruhák típusaihoz, és egy olyan oldallal akarok rangsorolni, amely azt mondja az embereknek, hogy vegyék meg ezt a bizonyos szmokingot.”.
Ez több okból is nehéz. Nem tudhatod, hogy ez a formaruha feltétlenül a szmokingot jelenti-e, ami a szmoking. Nem tudhatjuk, hogy az illető férfi vagy nő-e, amikor a keresést végzi. Egy nő, nos, lehet, hogy szmokingot vesz, de valószínűleg nem, legalábbis statisztikailag valószínűleg nem fog. Valószínűleg ruhát vesznek. Sokkal nagyobb sikert érhet el egy olyan tartalommal, mint például 20 öltöny és szmoking, amiben a férfiak jól mutatnak egy esküvőn. Különösen, ha a férfiakat célzom meg, vagy ha a férfi esküvői formaruhák típusairól van szó, akkor valószínűleg ez lesz az a tartalom, amely nagy eséllyel szolgálja a kereső szándékát és teljesíti a céljait, különösen, ha aztán ezt a tartalmat átvesszük és linkeljük azokat a helyeket, ahol ezeket a különböző darabokat meg lehet vásárolni vagy kiegészíteni. Tehát mindkét elemet megpróbáljuk az első helyen megvalósítani.
2. Sebesség, sebesség és még több sebesség
Ez nagyon leegyszerűsítő, de az ötlet nagyon egyszerű. Tudjuk, hogy a felhasználói elégedettség egy olyan jel, amelyet a Google bizonyos módon közvetlenül és sok-sok módon közvetve értelmez. Azt is tudjuk, hogy az elhagyási arányok nagyon magasak, mobilon még magasabbak a hosszabb ideig töltődő oldalak esetében. Tudjuk, hogy a gyors betöltési idejű oldalak több linket és erősítést kapnak. Tudjuk, hogy azok az oldalak, amelyek több linket szereznek, nagyobb elkötelezettséget váltanak ki. Tudjuk, hogy mindezek a dolgok, beleértve magát a sebességet is, pozitívan korrelálnak a rangsorolással, és tudjuk, hogy a Google az oldal betöltési sebességet egy kis, bár kicsi, de rangsorolási jellé tette közvetlenül az algoritmusán belül. Tehát kritikusan fontos.
3. Bizalom és elkötelezettség kialakítása UI, UX és márkaépítés révén
A kettes számhoz kapcsolódik a harmadik, azaz a bizalom és elkötelezettség megteremtése a felhasználói felület, a felhasználói élmény és a márkaépítés révén. A sebesség minden bizonnyal nagy része a felhasználói élménynek. Ez azért is kritikus, mert mindkettő érinti a mobilbarátságot, a több eszközzel való kompatibilitást, hogy bármilyen eszközön használható legyen. A felhasználói felület, a felhasználói élmény és a márkaépítés azonban különböző területekre terjed ki. Tehát ha van egy weboldalam, akkor a SEO szempontjából több különböző szempontot is figyelembe veszek.
Ez azért frusztráló, mert sok olyan dolgot érint, ami történelmileg kívül esik a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek hatáskörén. Szerencsére, ahogy a SEO egyre multidiszciplinárisabbá válik egy marketingcsapaton belül, remélhetőleg több lehetőségünk lesz befolyásolni ezeket a dolgokat, például:
- Hallottak már az emberek a domainedről?
- Ismerik Önt, kedvelik Önt, és megbíznak Önben?
- Vannak olyan UI és vizuális elemeid, amelyek miatt megbízhatónak érzékelnek téged, még akkor is, ha most hallanak rólad először? Ilyenek lehetnek például a képek az oldalon. Ilyen lehet a navigáció. Ez lehet a színséma. Ez lehet az UI-könyvtár, amelyet esetleg használ, vagy a dolgok vizuális elrendezése. Mindezek a részek beletartoznak a „Megbízhatónak tűnsz?” kérdésbe. Ez minden bizonnyal sok embernek fontos szempont, amikor a kereséseket nézi.
- Intuitív a hozzáférés? Úgy értem, intuitív mind a navigáció, mind az oldalon lévő tartalom fogyasztása szempontjából.
- Remélhetőleg van néhány külső validációs jel, amely azt jelzi, hogy a tartalma és a márka, amelyet képvisel, megbízható. Ezek olyan dolgok lehetnek, mint például az ajánlások. Ezek jelenthetnek olyan dolgokat is, mint a hivatkozások vagy idézetek az Ön által szolgáltatott adatokra vagy információkra vonatkozóan, vagy linkek, minden ilyesmi.
4. Kerülje a látogatókat elriasztó elemeket
Kerülni kell az olyan elemeket, amelyek elvonják a keresők figyelmét, vagy eltántorítják őket attól, hogy most vagy a jövőben meglátogassák Önt. Ezek közül a leggyakoribbak, amelyekről sokat szeretünk beszélni, azok, amelyek zavarják a tartalomfogyasztás élményét. Ilyenek például az olyan dolgok, mint az átfedések. „Szeretnél házas maradni? Ha igen, töltse le az útmutatónkat.” Ekkor azt kell mondania, hogy „Igen, természetesen házas akarok maradni”, vagy „Nem, szörnyű ember vagyok, és nem kattintok a felugró ablakra”, és akkor egy másik felugró ablak jelenik meg.
Az ilyen típusú átfedéseknek nyilvánvalóan negatív hatásai vannak, és ezeket láthatja a felhasználói és használati adatokban, az elkötelezettségi adatokban. Meghatározhatja, hogy mekkora áldozatot hajlandó meghozni cserébe azért, hogy „Nos, kaptunk néhány e-mail címet vagy konverziós arányt, és ezért hajlandóak vagyunk meghozni ezt az áldozatot”, szemben a „Nem, nem vagyunk hajlandóak meghozni ezeket az áldozatokat”. Meg kell választania, hogy milyen típusú elkötelezettség-csökkentő eszközöket hajlandó elhelyezni a webhelyén.
De vigyázz, a pogó botozás egy rangsorolási jel. Ez olyasmi, amit közvetve biztosan és potenciálisan közvetlenül is megítélnek. A pogo sticking azt jelenti, hogy a kereső rákattintott a találatok között az Ön listájára, elment az Ön oldalára, majd rákattintott a „Vissza” gombra, és valaki mást választott a találatok közül. A Google ezt és a Bing ezt nagyon rosszul értelmezi az Ön számára.
5. Kulcsszavas célzás
A kulcsszócélzás, klasszikus on-page rangsorolási jel, még ma is igaz. Tudom, hogy sokan közülünk még mindig látnak, vagy kezdenek látni sokkal több olyan belépőt a keresési eredmények között, akik nem nagyon specifikus kulcsszócélzást végeznek, legalábbis nem úgy, ahogyan azt történelmileg érzékeltük, ahol nagyon is kulcsszóvezérelt a keresés. De még mindig hihetetlenül okos dolog ezt tenni, ha és amikor csak lehet. Csak ki kell egyensúlyoznod a többi szempontot.
Cím elem
A helyeken, ahol én kezdeném. Valójában ez alapvetően fontossági sorrendben van. Cím elem, én a kulcsszavas kifejezést vagy kifejezést, a legfontosabb kifejezést vagy kifejezést, amit megcélzol, a cím elemben, az oldal címsorában helyezném el. Ez lehet a H1 tag, de nem kell, hogy az legyen. Lehet csak a vastag, nagy címsor a tetején. Ennek általában véve meg kell egyeznie az oldal címével, vagy nagyon közel kell lennie hozzá, mert nem akarja, hogy a kereső, aki rákattint az egyik címelemre, majd egy olyan oldalra érkezik, amelynek más a címlapja, és érzékeli az eltérést, ezért a „Vissza” gombra kattint. Ez veszélyes.
Oldaltartalom, külső horgonyzó hivatkozások, alt attribútumok és URL-címek
Nyilvánvalóan az oldal tartalmában kell lennie. Ha lehet, és ha tudod irányítani, akkor az oldalra mutató külső horgonyzó linkekben is. Tehát ha például van egy esküvőkről szóló honlapom, és interjút adnak velem valamilyen témában, akkor az életrajzomba beírhatok valamit az esküvői stílusok weboldaláról, amely az én tulajdonom és az én irányításom alatt áll, és a külső horgonyszövegben visszahivatkoznék erre. Szeretném, ha ez az oldalamon található képek, fotók vagy vizuális anyagok alt attribútumában is szerepelne. Szeretném, ha ez benne lenne az URL-ben. Ismétlem, ha tudom irányítani, és az URL kevésbé fontos, tehát csökkenő fontossági sorrendben haladunk itt.
Képfájl neve
A kép nevében akarom látni. Különösen, ha a Google képkeresőben próbálok rangsorolni, a kép neve, a kép fájlneve számít és fontos.
Belső hivatkozások
Végül a belső hivatkozásokban szeretném, ha ez olyan mértékben lenne intelligens és kiegyensúlyozott, hogy ne tűnjön spammernek.
Ha mindezeket az elemeket megcsinálod, akkor már megvan a kulcsszócélzásod. De ez már nem olyan, mint a múltban, amikor csak a kulcsszavak célzása fog elvinni a helyezésemet oda, ahova kell. A másik hét dolgot is meg kell tennem, beleértve a hatodik dolgot, a kapcsolódó témák célzását.
6. Kapcsolódó témák célzás
Tehát a kapcsolódó témák alapvetően ez a koncepció, hogy a Google egy hatalmas grafikon lexikai kombinációk és szemantikai elemzés. Lényegében azt tudják mondani, hogy „Hé, amikor esküvői formaruhát látunk, gyakran látjuk ezeket a kifejezéseket és kifejezéseket is, olyan kifejezéseket, mint szmoking, szmoking, esküvői ruha, csokornyakkendő, mellény”. Az Egyesült Királyságban szinte biztosan látnánk mellényt, amit nálunk mellénynek hívunk, vagy esküvői öltönyt, amit hagyományosan esküvőn viselnek az Egyesült Királyságban, szemben a szmokinggal.
Mivel a Google úgy látja, hogy ezek a kifejezések és kifejezések nagyon gyakran kapcsolódnak ehhez a kifejezéshez, lényegében elkezdte felépíteni ezt a grafikont ezek között, és így ezek a témák szerintük nagyon fontosak ehhez a keresési kifejezéshez. Ha valaki esküvői formaruhát keres, akkor szokatlan, hogy olyan oldalt találjon, amely magas relevanciával bír a felhasználók számára, és amely nem tartalmazza az ilyen típusú szavakat és kifejezéseket is.
Ezért keresőmarketingesként, tartalomkészítőként gondolkodnunk kell: Melyek azok a kifejezések és kifejezések, amelyek itt kapcsolódnak, és hogyan gondoskodhatok arról, hogy a tartalmaimban szerepeljenek? Ha nem teszem, akkor a rangsorolási lehetőségem csökkenhet a versenytársaimhoz képest, akik intelligensen használták ezeket a kifejezéseket és kifejezéseket.
7. Snippet optimalizálás
Egy oldallal nem csak a rangsorolást próbáljuk vezetni. A kattintást is próbáljuk vezetni. Tehát a negyedik helyezés és a 6%-os kattintási arány elérése nem biztos, hogy nagyszerű, különösen, ha az átlag inkább 11%. Akkor a rangsorolt helyezésünkért az átlag felét kapjuk. Ez egy kicsit furcsának tűnik. Ezek a százalékok nem pontosak, de érted a lényeget.
Azt szeretnénk, hogy a lehető legjobban optimalizált snippetünk legyen a SERP-ben. Tehát itt láthatja, hogy itt van ez, „mit vegyek fel egy hivatalos esküvőre”, „a randsfashion.com útmutatója”, és ez mobilbarát. 2016. május 10-én jelent meg. Aztán itt van ez a szép meta leírás, a snippet. Ez lényegében az én reklámom a keresőknek, ami azt mondja: „Kérem, kattintson a linkemre. Szeretném, ha rám kattintanál.”
On-page elemek
Egy csomó elem tartozik ide: a cím, nyilvánvalóan a meta leírás. Az URL formátum, ez a randsfashion.com, nagyon egyszerű a kezdőlapokon, sokkal bonyolultabbá válik, amikor belső oldalaink vannak, mert a Google elkezd kategóriákat rendelni, ha rendetlen URL paraméterek vagy következetlen kategóriák, címkézési rendszerek vannak, amelyek kellemetlenek lehetnek.
A kiadás dátuma
A megjelenés dátuma elég sokat számít, különösen olyan kereséseknél, amelyeknek friss összetevője van. Tehát ha az emberek esküvői formaruhák típusaira keresnek, nos, akkor talán nem kell túlságosan aggódnia. De mi van akkor, ha sok ember, aki erre keres, az esküvői formaruhák típusai 2016-ra keres? Nos, akkor most már tényleg szükséged van arra a friss publikációs dátumra. Valójában, ha a Google látja, hogy sokan keresnek erre, akkor azt valóban szándékos jelzésnek veheti, hogy az esküvői formaruhák típusai egyedül ezt a dátumot érdemli meg, és hogy a frissebb tartalmakat magasabbra kell rangsorolniuk, mert sokan keresik a frissebb, modernebb dolgokat.
A séma használata
Amikor csak lehetőség van rá, például ha a receptek terén tevékenykedsz, vannak kifejezetten a receptekre vonatkozó schema jelölések. Ha a hírek területén van, akkor a hírekre is van lehetőség. Ha videóval foglalkozik, a Google nem nagyon engedelmeskedik ennek, kivéve a YouTube-ot, de vannak videós lehetőségek a schema jelölésre. Mindenféle más fajta is létezik, attól függően, hogy miben utazik, minden bizonnyal a helyi és a térképek, valamint egy csomó más fajta.
Domain név
Ezt érdemes megfontolni. Valójában a domain név regisztrálásakor és a webhely kialakításakor gondolnia kell arra, hogy az emberek hogyan akarnak rákattintani, a márkázhatóságra, a snippet-optimalizálásra, minderre.
Tartalom formátum
A tartalom formátuma különösen fontos, mert a Google, különösen a kérdés alapú keresési lekérdezéseknél, elkezdte megjeleníteni a hosszabb meta leírásokat. Ha tehát össze tudja foglalni azt, amiről tudja, hogy lényegében a felhasználó kérdésére választ adó kritikus tartalom, akkor jó eséllyel nagyobb helyet, függőleges helyet kaphat a SERP-ben, és ez azt is jelentheti, hogy több kattintást tud vonzani.
Ez nagyon jól működik a listákkal. Jól működik fórumokkal, vitákkal, témákkal. Jól működik olyan elemekkel, ahol egy csomó konkrét hogyan kell, lépésről-lépésre történő folyamat, ilyen típusú dolgok vannak. Ugyanez a helyzet az azonnali válaszlehetőségekkel, amelyekkel a Google SERP tetején akarsz megjelenni egy azonnali válasszal, ha tudsz. Tudjuk, hogy ez valójában nem veszi el az átkattintási arányt. Sőt, inkább növeli azt. Sőt, az ottani ingatlanok azt jelentik, hogy gyakran több kattintást kapsz, mint az első organikus pozíció, ami elég nagyszerű. Természetesen a különböző SERP funkciók lehetőségei, ahogyan arról már beszéltünk – képek, térképek, helyi, hírek, miegymás.
8. Egyedi érték + erősítés
Ez a dolgok utolsó darabja, amire gondolunk, amikor 2022-ban az oldalon történő optimalizálást végezzük. Ez az, amin gondolkodnom kell: Milyen sávot kell elérnem ahhoz, hogy esélyem legyen a rangsorolásra, a jó rangsorolásra és a következetes rangsorolásra?
Ez nehéz. Tehát ha a rangsorolás nehézsége nagyon könnyű, akkor a léc, amit át kell lépnem, valószínűleg valahol a klasszikus, jó, egyedi tartalom között van, mint például ez a tartalom jó, egyedi és létezik. Ennyi kell hozzá. Ez egy nagyon, nagyon alacsony léc. Még a könnyű rangsoroláshoz sem javasolnám, hogy ez legyen a te léced.
Én valahol a kettő és a kétszer olyan jó közé tenném, mint bárki más a versenyben, de lényegében ugyanazokat a típusú dolgokat céloznám meg. Ugyanazokat a tartalmakat csinálod. Csak úgy érzed, hogy jobb vagy, mint bárki más a top 10-ben. Ez elég ésszerű mérce lehet egy könnyű helyezéshez.
Ha mérsékelt lesz, ha kemény lesz, akkor fel kell mennem az egyedülállóan értékesre. Egyedülállóan értékes, amiről már egy egész Whiteboard Friday-t tartottunk, amire hivatkozhatunk, de az egyedülállóan értékes az a gondolat, hogy olyan értéket nyújtok, amit senki más nem nyújt a keresési eredmények között. Tehát nem egyszerűen arról van szó, hogy jobb munkát végzek. Egyedülálló munkát is végzek, információt, adatot, vizuális elemeket, vagy bármi mást nyújtok, ami több és más értéket képvisel, mint bárki más.
Végül pedig, amit mi 10x tartalomnak neveztünk el. Ha őrült nehézségeid vannak a rangsorolással, akkor ez lehet a minimális léc, amit el kell érned, és a 10x videót is át fogjuk linkelni.
Alapvetően a kérdések, amiket felteszek, amikor arról beszélek, hogy egyedi értéket nyújtsunk és méltóak legyünk a felerősítésre, amit a mi tartalmainknak is figyelembe kell venniük, a következők: Mitől lesz ez jobb, mint ami már rangsorolva van? Van erre a kérdésre jó válaszod? Ha nincs, akkor valószínűleg meg kellene szereznie, mielőtt megpróbálná megcélozni ezeket a kulcsszavakat és elkészíteni ezt a tartalmat.
Miért lesz ezt mások számára nehéz vagy lehetetlen lemásolni? Mi az a belépési korlát, amit az Ön tartalma biztosít, hogy az összes többi tartalomszolgáltató ne tudjon csak úgy ránézni és azt mondani: „Ó, hát látom, hogy Rand nagyon szép munkát végzett a rangsorolásban. Én is ezt fogom csinálni. Könnyű lesz.” Szükség van egy belépési korlátra. Milyen értéket nyújt ez az oldal, amit más oldal a SERP-ben nem nyújt? Ez az egyedi érték kérdésünkhöz vezet.
Az utolsó, ki. Ki és miért segít felerősíteni ezt a tartalmat? Ha nincs jó válaszod arra, hogy ki és miért, akkor hihetetlenül nehéz lesz elérni ezt az erősítést. Ha nem tudod elérni a felerősítést, akkor nagyon-nagyon nehéz lesz a rangsorolás, mert bármennyire is fontos a weboldalon belüli optimalizálás – és mind a nyolc alapelv fontos a rangsorolás szempontjából -, a SEO 2022-ben nem csupán a weboldalon belüli, hanem a weboldalon kívüli oldalról is szól, ahogyan az elmúlt évtizedben, 15 évben is. Tehát, miközben tartalmat készítünk, gondolnunk kell erre az erősítési folyamatra is.