Horgony Szöveg
Mi az a horgony szöveg?
A horgony szöveg vagy link szöveg az HTML hivatkozás kattintható szövege. Célja, hogy elmagyarázza a hivatkozott oldal vagy erőforrás tartalmát a látogatók és a keresőmotorok számára.
A „horgony” kifejezés a HTML régebbi verzióiból származik, ahol a tag (manapság leginkább „hiperhivatkozásként” említik) „horgonyként” volt ismert.
Amikor a képek hivatkozásként kerülnek felhasználásra, a Google a kép alt szövegét horgony szövegként dolgozza fel.
Példa: Ebben a mondatban a kék szavak a horgony szövegek.
Az SEO szakemberek hét fő típust különböztetnek meg a horgony szövegek között:
- Pontos egyezés – A pontos kulcsszó vagy kifejezés, amelyre a célozni kívánt oldal próbál rangsorolni.
- Kifejezés egyezés – Olyan kulcsszó kifejezés, amely tartalmazza a célozni kívánt kulcsszó kifejezést.
- Részleges egyezés – A célozni kívánt kulcsszó minden szava szerepel, de nem pontosan abban a kifejezésben.
- Márkázott – A márka vagy cég neve, ahol a célozni kívánt oldal található.
- Általános – Bármilyen véletlenszerű vagy általános kifejezés, mint például „itt”, „kattints…” vagy „ez a cikk”.
- Kép alt szöveg – A horgonként használt kép alt szövege.
- Meztelen URL – A tényleges célozni kívánt URL, ahogy az a böngésző címsorában megjelenik.
További információért és példákért minden horgony szöveg típusról nézd meg részletes horgony szöveg útmutatónkat.
Miért fontos a horgony szöveg?
A horgony szövegnek (link szöveg) a hivatkozott anyag kontextusát kell megadnia, hogy a látogatók tudják, mire számíthatnak, amikor rákattintanak a linkre. Gondolj rá, mint egy közlekedési táblára, ami megmondja, merre mész tovább.
SEO szempontból a Google szerint a horgony szöveg további kontextust ad a keresőmotoroknak a hivatkozott oldal vagy erőforrás számára, ami befolyásolhatja az oldal általános rangsorolását. Néha a Google indexelheti az oldalt, de még nem másolta be, csak a horgony szöveg és az URL alapján!
Legjobb gyakorlatok a horgony szövegekhez
- Írj értelmes horgony szövegeket a környező szöveg nélkül
Tedd magad a látogató vagy olvasó helyébe: Nem könnyebb megállapítani, hogy egy link érdemes-e a kattintásra, ha a horgony szövegből már tudod, hová vezet?
Általában a pontos egyezés vagy kifejezés egyezés kulcsszavak a legjobban tájékoztatják az olvasókat a link céljáról, ezért a Google és a felhasználók is előnyben részesítik őket.
Például, ha linkelni szeretnénk erről az oldalról az Ahrefs kulcsszó kereső útmutatójára, itt van, milyen irányelveket követnénk:
- Ajánlott: „…tudd meg többet a Kulcsszó Kereső Útmutatóból”
- Nem ajánlott: „ha többet tudsz meg a kulcsszó kutatási útmutatónkból”
- Nem ajánlott: „tudd meg, hogyan lehet kulcsszó kutatást végezni itt”
Röviden, a felhasználók pontosan tudják, mit kapnak az első lehetőségből – nincs szükség a környező szöveg elolvasására.
- Kerüld a kulcsszó tömörítést
A kulcsszavak, amelyeket a hivatkozott cikk rangsorolásához szeretnél használni, a horgony szövegbe való beillesztése általában ajánlott, de rossz ötlet minden linkhez a pontos egyezésű kifejezést használni.
A Google ezt túloptimalizáltnak ismerheti fel. Még ha ez valószínűleg nem is eredményez büntetést, a Google dönthet úgy, hogy figyelmen kívül hagyja ezeket a pontos egyezésű linkeket, ami elveszíti a link tulajdonságait.
Szerencsére könnyen ellenőrizheted a horgony szövegeidet (mind a visszautalások, mind a kimenő linkek esetében) az Ahrefs Site Explorer segítségével. Egyszerűen navigálj a Site Explorer > Horgonok menüpontra a Visszautalási Profil vagy Kimenő linkek alatt.
- Diverzifikáld a horgony szövegeidet
Amikor saját tartalmadhoz és forrásaidhoz linkelsz, fontos, hogy variációkat használj, mint például szinonimák, és különböző szempontokból írd le a tartalmadat a horgony szövegekben (ahol ezt tudod irányítani).
Például, ha arra a Kulcsszó Kereső Útmutatóra linkelsz, amelyet korábban említettünk, választhatod a horgony szöveget, mint például „SEO Kulcsszó Útmutató”, vagy akár átfogalmazhatod úgy, hogy „fedezd fel, hogyan végezhetsz kulcsszó kutatást”.
Végül, a kimenő linkek esetében soha ne használd ugyanazt a horgony szöveget a linken belül ugyanazon az oldalon. Ezt a keresőmotorok, mint például a Google, spam viselkedésként érzékelhetik, így a legjobb gyakorlat az, hogy diverzifikáld a horgony szöveget, miközben hasznos kontextust adsz arról, hová mutat a link.