Mi az a kanonikus címke?
A kanonikus címke vagy rel=“canonical” egy HTML-kód részlet, amely kijelöli a weboldal kanonikus URL-jét. Más szóval, lehetővé teszi, hogy meghatározd a fő verziót a duplikált, majdnem duplikált és hasonló tartalmak esetén különböző URL-eken, hogy utasítsd a keresőmotorokat, melyik verziónak kell indexelődnie.
A kanonizálás segít ellenőrizni a duplikált tartalmat azáltal, hogy kifejezetten megmondod a Google-nak, melyik URL a kanonikus és amelyik indexelendő.
Így néz ki az oldal kódjában:
<link rel="canonical" href="https://kviksite.hu/blog/">
Alternatívája a kanonikus címkéknek a rel=“canonical” HTTP fejlécek bevezetése.
Miért fontosak a kanonikus címkék?
A kanonikus címke a duplikált tartalom problémáinak megoldásának elsődleges módja egy weboldalon. A kanonikus címke segít a keresőmotoroknak megtalálni a legreprezentatívabb „kanonikus” verziót a duplikált oldalak között, hogy jelezze, mit kell indexelni és újra feltérképezni gyakrabban.
A címke segít a linkjelek egyesítésében a duplikált oldalak egy csoportjából a kanonikus verzióra (vagy arra, amelyik rangsorolva szeretnéd, hogy legyen), ezáltal javítva az általános rangsorolását.
Ha nem használod a kanonikus címkéket az oldalad duplikált lapjain, a Google akkor is megpróbálja azonosítani a kanonikus oldalt. Azonban nincs garancia arra, hogy az a verzió lesz, amelyet szeretnél, hogy indexeljenek.
Legjobb gyakorlatok a kanonikus címkékhez
Íme néhány dolog, amit érdemes szem előtt tartani a kanonikus címkék használatakor:
- Mindig használd az önhivatkozó kanonikus címkét
Az önhivatkozó kanonikus címke az adott oldal URL-jére hivatkozik, még akkor is, ha az oldalnak nincsenek alternatív verziói. Ebben az esetben, amikor az oldalt URL paraméterekkel érik el, automatikusan a kanonikus verzióra mutat.
Bár az önhivatkozó kanonikus címkék használata nem kötelező, ajánlott.
„Ajánlom az önhivatkozó kanonikus címkék használatát, mert valóban világossá teszi számunkra, hogy melyik oldalt szeretnéd indexelni, vagy mi legyen az URL, amikor indexelik.
Még ha csak egy oldalad van is, néha különböző URL-változatok léteznek, amelyek felhozhatják azt az oldalt. Például a végén lévő paraméterekkel, esetleg kis- és nagybetűkkel vagy www és nem-www formátummal. Mindezek a dolgok tisztázhatók egy rel kanonikus címkével.” – John Mueller a Google-től.
- Használj abszolút URL-eket
Az abszolút URL-ek (amelyek tartalmazzák az összes szükséges információt egy erőforrás helyének megtalálásához) a kanonikus címkékben segíthetnek elkerülni a véletlen hibákat vagy a kanonikus URL-ek téves értelmezését a keresőmotorok által.
Használhatsz relatív URL-eket a kanonikus címkékben, de a legjobb SEO gyakorlat az abszolút URL-ek használata.
- Ne használd a robots.txt fájlt a kanonizáláshoz
A robots.txt fájl megmondja a keresőmotorok robotjainak, hogy hol mehetnek és hol nem a webhelyeden. Ha az URL-ek tiltanak a robots.txt fájlban, a Google nem fogja olvasni a kanonikus címkéiket. Ezen kívül a linkjelek ezekről az oldalakról nem fognak egyesülni. - Rendszeresen ellenőrizd a weboldaladat
Fontos nyomon követni a duplikált tartalom problémáit a weboldaladon a lapjaid megfelelő kanonizálásának biztosítása érdekében.
GYIK
Mindig szükséges a kanonikus címke?
Bár a kanonikus címke használata nem kötelező, ajánljuk a használatát. Ha van duplikált tartalom kanonikus címke nélkül, a Google továbbra is megpróbálja megtalálni a kanonikus verziót. Azonban a kanonikus címke jelenlétében világosabbá válik a keresőmotor számára.
Mi az a kanonikus URL?
A kanonikus URL az a URL, amely egy oldal preferált verzióját jelöli egy duplikált vagy majdnem duplikált oldalak halmazában. Ezt az URL-t használják a kanonikus címkében, hogy utasítsák a keresőmotorokat a kanonizálásról.