Új weboldal? 12 kritikus pont, amit ki kell pipálnia a listáról, mielőtt elindít egy új weboldalt
Ha korábban már részt vett egy weboldal-projektben, tudja, milyen idegőrlő lehet, amikor végre zöld utat kap a régi weboldalról az új weboldalra való „átváltás”. Rengeteg dolgot kell tesztelni, kétszeresen ellenőrizni és megvalósítani az indítás előtt, hogy az átállás zökkenőmentes legyen.
A webfejlesztő partnerének megvan a saját indulás előtti és utáni weboldal-ellenőrzési listája, de Önnek és csapatának is van egy fontos teendőlistája. Íme egy lista azokról a tételekről, amelyeket a nagy indítás előtt ellenőrizni kell.
1. Böngészők közötti tesztelés
Ha minden nap egy bizonyos böngészőt használsz, feltételezheted, hogy mindenki más is ugyanazt használja, és pontosan azt látja, amit te a számítógépeden. Ez azonban nem így van, mivel nem minden böngésző működik ugyanúgy, és a webhelye mindegyikben másképp jelenhet meg és viselkedhet. Ezért alaposan tesztelnie kell weboldalát minden böngészőn (pl. Chrome, Firefox, Edge, Safari stb.) és minden különböző mobileszközön (pl. iPad, iPhone, Android stb.). A tesztelés legjobb módja, ha megosztja a weboldalának a staging site linkjét néhány emberrel a csapatából, és megkéri őket, hogy kattintsanak végig minden oldalra és linkre, és jegyezzenek fel mindent, ami hibásnak vagy hibásnak tűnik. Fontos, hogy ne egy személy végezze el egyedül az összes tesztelést, hogy ne maradjon le semmiről! Ezt a folyamatot aztán meg kell ismételni a weboldal élesítése után, hogy megbizonyosodjon arról, hogy semmi sem romlott el az indítási folyamat során.
2. A tartalom lektorálása
A legtöbb webhelyet manapság tartalomkezelő rendszerrel állítják be, és a szövegváltozásokat gyorsan és egyszerűen el lehet végezni – de senki sem szeretne egy olyan webhelyet elindítani, amelyen helyesírási hiba van. Ezért győződjön meg róla, hogy Ön és webes csapata alaposan lektorálja a weboldalt az indítás előtt. Jó ötlet, ha egy másik, a folyamatban közvetlenül részt nem vevő szemmel is átnézeti a szöveget. A helyesírási hibák mellett ellenőrizze, hogy minden telefonszám, cím és egyéb elérhetőségi információ helyes-e.
3. Tesztelje a formanyomtatványokat
A tesztelés során győződjön meg róla, hogy kitölti és teszteli az oldalon található összes űrlapot, például a kapcsolatfelvételi űrlapokat, az álláspályázatokat vagy az e-mail feliratkozásokat. A teszteléshez változtassa meg az értesítési e-mailt a sajátjára, majd töltse ki az egyes űrlapokat az összes asztali, táblagépes és mobilverzión. Az, hogy egy űrlap egy helyen működik, nem jelenti mindig azt, hogy mindenhol működik. Ha az űrlapok integrálva vannak egy harmadik féltől származó eszközzel, például CRM-rel, marketingautomatizálással vagy e-mail marketinggel, akkor meg kell győződnie arról, hogy minden mező megfelelően tolja az információkat ezekbe a platformokba. A tesztelés után ne felejtse el visszaváltani az összes űrlapértesítést, hogy a megfelelő embereket figyelmeztesse. Nincs annál rosszabb, mint amikor egy érdeklődő kitölti az űrlapot a weboldalán, de senki sem tud róla, mert elfelejtette beállítani az értesítéseket.
4. A szükséges SEO végrehajtása
Alapvető fontosságú, hogy webhelyét a keresőmotor-optimalizálás (SEO) sikeréhez állítsa be az indítás előtt. A SEO egyik legfontosabb szempontja annak biztosítása, hogy webhelye minden oldala egyedi címtáblával és meta leírással rendelkezzen. Ez segít megmondani a keresőmotoroknak, hogy milyen tartalom van az oldalon, hogy az emberek rákereshessenek a cégére és az Ön képességeire. Egy másik gyakori SEO mulasztás a képek ALT címkéinek, a robots.txt és más technikai tényezők elhagyása. Íme néhány fontos SEO-gyakorlat, amelyet ne felejtsen el egy webhely elindításakor.
5. Állítson be 301-es átirányításokat
Egy új weboldal létrehozása vagy a jelenlegi újratervezése azt jelenti, hogy néhány oldal URL-je megváltozik. Például lehet, hogy a régi webhelyeden a ‘/team’ URL-cím szerepel a csapattagok életrajzához, de az új webhelyeden a ‘/professionals’ címet használod. Annak biztosítása, hogy ezek az URL-címek az indítás után helyesen irányuljanak át, kritikus fontosságú, hogy a felhasználók ne kerüljenek 404-es hibaoldalra. Ez a SEO-t is segíti, mivel a 301-es átirányítások hozzáadása arra készteti a keresőmotorokat, hogy eltávolítsák a régi oldalt, és csak az új oldalt indexeljék, így segítve annak organikus rangsorolását. Mielőtt a régi webhelye eltűnik, mindenképpen rögzítse az összes jelenlegi URL-címet egy Excel-táblázatban, majd jelölje meg az új webhelyen azt az oldalt, ahová az egyes URL-címeket át kell irányítani.
6. Töltsön fel egy favicont
A faviconok egy apró, de nagyon fontos részletet jelentenek minden weboldalon. Ezek a logód vagy márkád kis képe, amely a böngésző címsávjában és lapjain jelenik meg az oldal címe mellett. A favikonok azért fontosak, mert segítenek a webhely hitelességében, és némi további márkajelzést biztosítanak a cégednek, javítva a felhasználói élményt.
7. Az oldal sebességének optimalizálása
A webhelye oldalsebessége ugyanolyan fontos, mint a vizuális design és a tartalom. Ha egy felhasználó meglátogatja webhelyét, és az oldal lassan töltődik be, több mint valószínű, hogy azonnal távozik. A lassú webhelyek legnagyobb oka a képek méretével és minőségével függ össze. Győződjön meg róla, hogy a képek tömörítettek, de még mindig igazán jó minőségűek. Az Imagify plugin a WordPress webhelyeken elvégzi helyetted a tömörítést, és nagyon könnyen használható. Egy másik módja az oldal sebességének javításának, ha engedélyezel egy gyorsítótárazási plugint, például a WP Rocket-et. A gyorsítótárazási bővítmények HTML-oldalakat generálnak a webhelyedről, és elmentik a szerveren, így amikor egy felhasználó belép a webhelyedre, az egyszerű HTML-t húzza ki a nehezen terhelt PHP-szkriptek helyett.
8. Hozzon létre egy oldaltérképet
Amikor új webhelyet indítasz, a keresőmotorok nem tudnak automatikusan erről a változásról. Ahhoz, hogy helyesen indexeljék webhelyét és felismerjék az újonnan közzétett oldalakat, létre kell hoznia egy XML szitemapet. Ez egy olyan speciális fájl, amely felsorolja a webhelye összes oldalát, és segít a keresőmotoroknak megérteni a webhely szerkezetét és azt, hogy mely oldalak fontosak. Számos SEO bővítmény létezik, például a Yoast SEO for WordPress, amely automatizálja az XML sitemapok létrehozását és karbantartását.
9. Telepítse a nyomkövető kódokat
Gyönyörű új weboldalad most indult el, de tudod, hogy a felhasználók hogyan találják meg, és mely oldalakon landolnak a legtöbbször? Itt jön a képbe a Google Analytics. A Google Analyticset minden cégnek érdemes használnia, mivel ingyenes és könnyen beállítható, valamint hatékony eszköz, amely segít jobban megérteni a webhely teljesítményét. Nyomon követi a weboldalra érkező látogatók számát, azt, hogy milyen oldalakat látogatnak meg, mennyi ideig tartózkodnak bizonyos oldalakon stb. Van néhány igazán nagyszerű fizetős nyomkövető szolgáltatás is, mint például a HotJar vagy a marketingautomatizálási platformok, amelyekkel kiegészítve még mélyebb elemzést biztosíthat a webhelyek számára. Mindegyik eszköznek van egy egyedi nyomkövető kódja, amelyet hozzá kell adnia a webhely kódjához az adatgyűjtéshez. Ezeket közvetlenül az indítás után adja hozzá, hogy biztos legyen benne, hogy az új webhelyének indulásától kezdve minden adatot rögzít!
10. SSL-tanúsítvány vásárlása
Az, hogy webhelye biztonságos legyen, most fontosabb, mint valaha. Az SSL-tanúsítvány nemcsak a webhelyedet védi, és a szerverek és a böngészők közötti adatokat tartja titokban, de a Google büntetni fogja a webhelyedet, és „nem biztonságos”-ként jelöli meg a keresési találati oldalon, ha nincs SSL, ami elriasztja a felhasználókat a webhelyed meglátogatásától. Az Ön vállalkozása hiteles és biztonságos, ezért szeretné, ha a felhasználók ezt tudnák, amikor megtekintik a webhelyét.
11. Frissítse a Time To Live-t
A Time To Live (TTL) egy nagyon fontos beállítás a DNS-rekordban, mivel ez mondja meg a kiszolgálónak, hogy mennyi ideig kell a DNS-információkat gyorsítótárazni. Ezt mindig ellenőrizni kell az új webhely elindítása előtt, mert befolyásolja, hogy mennyi idő alatt terjed az új webhely a szervereken. Közölje a webes munkatársával vagy az informatikai cégével, hogy hol van bejegyezve a domainje, és milyen rövidre szeretné beállítani a TTL-t. Ideális esetben a TTL-t a lehető legrövidebbre szeretné beállítani – jellemzően 30 másodperctől néhány percig.
12. Webhely adatvédelem/robotok
A weboldal elindítása után kritikus fontosságú, hogy a weboldal adatvédelme nyilvánosra legyen állítva. A fejlesztés során a webhely általában „privát” beállításra van állítva, ami azt jelenti, hogy a keresőmotorok robotjai nem indexelik a webhelyet, amíg az fejlesztés alatt áll. Ha azonban a webhely elkészült, hihetetlenül fontos, hogy ez a beállítás nyilvánosra legyen állítva, hogy az emberek megtalálhassák az új webhelyét, és a keresőmotorok elkezdhessék feltérképezni az újonnan létrehozott oldaltérképét, hogy segítsen Önnek megjelenni a keresőmotorokban.
Minden kipipálva? Akkor indítsa el magabiztosan.
A webfejlesztő partnerével való kommunikáció az indítási fázisban rendkívül fontos. Rendelkezniük kell egy saját részletes indítási listával, amely tartalmazza azokat a technikai elemeket, amelyek jellemzően meghaladják a marketingcsapat megértését. És ha a webhely már működik, győződjön meg róla, hogy Önnek vagy a fejlesztő partnerének van terve a webhely megfelelő karbantartására a továbbiakban. A weboldal összetettségétől függően több elem is szerepelhet ezen az indítás előtti ellenőrző listán, de ez egy átfogó lista, amely a weboldal-projektek többségére általában vonatkozik, és zökkenőmentes és sikeres indítást tesz lehetővé!