Web Vitals mutatók elemzése és hogyan javítsd őket?

Cikkünkben a Web Vitals mutatók elemzése, optimalizálása és javítása van a fókuszban. Ha javítasz rajtuk, akkor kiugró eredményed lesz a Google CoreWebVitals Tesztjein! Növelnéd a konverziós rátád, növelnéd oldalad látogatottságát vagy csökkentenéd a visszafordulási arányt? A Core Web Vitals mutatók javítása mindenképpen pozitív hatással lesz a fentiekre!

Core Web Vitals mutatók – Tudj meg mindent!

A Google Core Web Vitals mutatói

A Core Web Vitals mutatók riportja az URL teljesítményét mutatja 1. státusz (Gyenge, Javításra szorul, Jó), 2. metrika típusa (CLS, FID, LCP) és 3. URL-csoport szerint csoportosítva.

Régen elmúltak már a betárcsázós internet napjai, amikor a weboldalak soronként töltődtek be.

A mai internetezők azonnali választ várnak el és az emberek 93%-a azért hagyja el a weboldalt, mert az nem töltődött be megfelelően. Senki sem vesztegeti az idejét egy rossz élményre.

Az online élmény fokozása érdekében a Google kiadta a Core Web Vitals-t – egy olyan mérőszám-rendszert, amely segít a webhelytulajdonosoknak mérni az oldalaik sebességét, érzékenységét és vizuális stabilitását.

A Core Web Vitals jelentés betekintést nyújt az oldalak teljesítményébe, így javíthatja webhelye élményét, és tudatja a Google robotjaival, hogy az méltó a magas keresési rangsorolásra.

De miért is számít a sebesség és a felhasználói élmény a vállalkozásod számára?

Ha az oldal betöltési ideje 1 másodpercről 3 másodpercre nő, a visszafordulási arány 32%-kal nő.
Ha az oldal betöltési ideje 1 másodpercről 6 másodpercre nő, a visszafordulási arány 106%-kal nő (Google). (Google)
A magas visszafordulási arány árt az Ön eredményének. A potenciális ügyfelek egyszerűen átugranak egy konkurens webhelyre, ha az öné lassan töltődik be.

De ha megtanulod, milyen mérőszámokat kell elérned, és elkezded javítani az oldalaidat, a Google jobb helyezésekkel jutalmaz majd – és a potenciális ügyfelek számára kellemesebb élményt teremtesz.

Mik az alapvető webes mutatók?
Bár azonnalinak tűnik, a weboldalak darabonként töltődnek be. Ez azt jelenti, hogy az űrlapok, képek és címsorok különböző időpontokban jelennek meg, és az egyes elemek sebessége hozzájárul a teljes betöltési időhöz. Fontos ismernie az oldal teljesítményét, mind a türelmetlen látogatók kedvében járni, mind pedig a Core Web Vitals küszöbértékek betartása érdekében.

 

A weboldal egy fontos eszköz az ügyfélszerzéshez.

A Core Web Vitals-t alkotó mérőszámok:

A Largest Contentful Paint (LCP)

az oldal betöltési teljesítményét méri. Azt veszi figyelembe, hogy mennyi idő alatt töltődik be a legnagyobb tartalom (jellemzően videó, kép vagy szövegblokk), amikor a felhasználó lekérdezi az URL-címet. A Google azt ajánlja, hogy a webhelyek az oldalbetöltések 75%-ánál az LCP-t 2,5 másodperc alatt tartsák.

A First Input Delay (FID)

az oldal interaktivitását méri. Ez az az idő, amely egy művelet (gondoljunk csak egy gombra vagy linkre való kattintásra) és a böngészőnek a műveletre adott válasza között telik el. A FID mérése abból származik, hogy melyik elemre kattintanak először, így az oldal statikusból interaktívvá válik. A reakcióképesség kulcsfontosságú ahhoz, hogy jó első benyomást keltsen a látogatókban, mivel megmutatja, hogy webhelye megbízható és zökkenőmentesen működik. A Google azt ajánlja, hogy a webhelyek az oldalletöltések 75%-ánál a FID értéket 100 milliszekundum alatt tartsák.

A halmozott elrendezés-eltolódás (CLS)

az oldalon végbemenő összes elrendezés-eltolódást méri. A pontozás nulla (nincs eltolódás) és pozitív szám (több eltolódás) között történik. Az eltolódás gyakori okai a legördülő bannerhirdetések, a megjelenő gombok vagy a szövegblokkot elmozdulását okozó képek. Ezek mind hozzájárulnak a negatív felhasználói élményhez, ezért fontos, hogy csökkentsük a webhelyen előforduló elmozdulásokat. A Google azt ajánlja, hogy a webhelyek 0,1 vagy annál kisebb CLS-pontszámra törekedjenek.

Több millió oldal elemzésével a Google megállapította, hogy a felhasználók 24%-kal kisebb valószínűséggel hagyják el a betöltődő oldalakat, ha egy webhely megfelel a fenti követelményeknek.

Ha további részletekre vágyik, olvassa el a Core Web Vitals mérési küszöbértékek meghatározása mögött álló kutatást.

Web vitals mutatók cumulative layout shift

Core Web Vitals mutatók javítása

Először is, szükséged van webhelyed alapszintű mérőszámaira. Sétáljon végig ezeken a lépéseken, hogy megismerje a kiindulópontot:

Töltse be az URL-címét a Google PageSpeed Insights eszközébe.
Kattintson az „Elemzés” gombra.
Ellenőrizze a teljesítményét. Az „Gyenge”, „Javításra szorul” és „Jó” címkéket kapja az URL-címed mobilon és asztali gépen egyaránt. Váltson a kettő között az oldal bal felső sarkában.
Így néz ki, amikor lefuttattam egy elemzést a HubSpoton.

page-speed-insights-hubspot

page-speed-insightsKép forrása

Láthatod, hogy az asztali verzió jobban teljesít, mint a mobil, ami gyakori. A Backlinko egy ötmillió oldalra kiterjedő vizsgálat során megállapította, hogy egy átlagos weboldal betöltése 87,84%-kal tovább tart mobilon, mint asztali gépen. Néhány fő tényező, amely befolyásolta a sebességet: a CMS típusa, a CDN-ek és a tárhely, valamint az oldal súlya.

Ha az URL címe nem rendelkezik elegendő adattal egy adott Core Web Vitals-mérőszámhoz, akkor az adott mérőszám nem jelenik meg a jelentésben. Amint az URL címe elegendő adattal rendelkezik, az oldal státusza azt a mérőszámot fogja tükrözni, amelyik a legrosszabbul teljesít.

KÉSZEN ÁLLSZ ARRA,

HOGY FELPÖRGESD A VÁLLALKOZÁSOD?

Optimalizáld sebességre a weboldalad!

Core Web Vitals mutatók problémáinak javítása

Az oldalak teljesítményének javításához munkára van szükség, de a problémák megoldását lépésről lépésre haladva kezdheti el.

A problémákat címke szerint rangsorolja: Minden „Rossz” címkével ellátott problémával foglalkozzon először. Ezután válassza ki a munkát a legnagyobb számú URL-címet vagy a legfontosabb URL-címeket érintő nagyszabású problémák alapján. Ezután következnek a „Javításra szorul” címkével ellátott problémák.
Készítsen listát: Készítsen egy fontossági sorrendbe állított munkalistát a webhelyet frissítő csapat számára. A hivatkozáshoz vegye fel ezeket a gyakori oldaljavításokat:
Csökkentse az oldal méretét 500 KB alá.
Korlátozza az egyes oldalakat 50 erőforrásra az optimális mobil teljesítmény érdekében.
Fontolja meg az oldal gyors betöltésre való optimalizálását az AMP használatával.

Ossza meg a közös javításokat: Minden egyes Core Web Vitals-mérőszámhoz tucatnyi módja van a küszöbérték javításának. Az alábbiakban felvázoltam a „Gyenge” állapot alapvető okait, és azt, hogy mindegyik hogyan javítható.
Az LCP javítását a lassú szerver válaszidő, az ügyféloldali renderelés, a renderelést blokkoló JavaScript és CSS, valamint a lassú erőforrás betöltési idők befolyásolják. Az LCD javítására az alábbi webhelyelemek mindegyikének optimalizálásával törekedhet:

Alkalmazza az azonnali betöltést a PRPL mintával
Kritikus renderelési útvonal
CSS
Képek
Webes betűtípusok
JavaScript

A FID javítása arról szól, hogy mérjük, milyen gyorsan reagál a webhely a felhasználói műveletekre. Itt az embereknek az oldalon szerzett rossz első tapasztalatait akarja kijavítani. Ha meg szeretné nézni, hogyan javíthatja FID küszöbértékét, és ellenőrizheti, hogyan lépnek kapcsolatba a felhasználók az oldalával, futtathat egy teljesítményvizsgálatot a Chrome Lighthouse eszközével. Az alábbi módosításokkal is kipróbálhatja a pontszám növelését.

Csökkentse a harmadik féltől származó kódok hatását
Csökkentse a JavaScript végrehajtási idejét
A főszál munkájának minimalizálása
Tartsa alacsonyan a kérések számát és az átviteli méreteket

A CLS javítása és a váratlan váltások csökkentése néhány bevált gyakorlat betartásával érhető el. Mondjon búcsút az ugráló bannereknek és a véletlen reklámkattintásoknak.
A képek és videók méretattribútumok vagy CSS képarány mezők beillesztése. Ezek a számok megmondják a böngészőnek, hogy mennyi helyet kell elkülönítenie az oldalelem számára betöltés közben, ami megakadályozza az elemek láthatóvá válásakor bekövetkező elmozdulásokat.
Ne adjon hozzá tartalmat a meglévő tartalom fölé. Az egyetlen kivétel az, ha ez egy felhasználói műveletre válaszul történik, ahol az eltolódás várható.
Adjon kontextust az átmenetekhez. Az elrendezésen belüli minden animációnak és átmenetnek kontextusban és folytonosságban kell lennie, ha a felhasználókat az oldal egyik részéből egy másikba helyezi át.
Ha úgy gondolja, hogy egy adott probléma megoldódott, ellenőrizheti, hogy a Search Console Core Web Vitals jelentésben javultak-e a küszöbértékek. Kattintson a „Nyomon követés indítása” gombra egy 28 napos érvényesítési munkamenet elindításához, amely figyelemmel kíséri webhelyét a probléma bármely jelére. Ha ez idő alatt nem jelenik meg, tekintse úgy, hogy a probléma megoldódott.

Mint minden rangsorolási tényezőnél, itt is a részletekben rejlik az ördög. Ha fejlesztő vagy technikus vagy, aki további információkra vágyik a Core Web Vitals optimalizálásával kapcsolatban, nézze meg a Google útmutatóit az LCP, FID vagy CSL optimalizálásához.

KÉSZEN ÁLLSZ ARRA,

HOGY FELPÖRGESD A VÁLLALKOZÁSOD?

Optimalizáld sebességre a weboldalad!

A Core Web Vitals mutatók rangsorolásának idővonala

A Core Web Vitals 2021 júniusának közepétől kezdődően, a teljes bevezetés pedig 2021 augusztustól zajlik. Eredetileg 2020 májusára tervezték a frissítést, de a COVID-19 globális hatása miatt elhalasztották a kiadást.

És ahogy Dave Brong, a WebMechanix technológiai igazgatója rámutat: „A Core Web Vitals a „web 3.0″, amellyel a SEO és webfejlesztő szakemberek generációja szembesül”.

„Azzal, hogy a Google a hangsúlyt a gyenge szerverszintű mérőszámok helyett inkább a felhasználói élményre (UX) helyezi át, a jövőben egy jobban elérhető web felé nyitja meg az utat.”

Miközben felkészíti webhelyét a Web Vitals mutatók alapján, ne feledje, hogy ezek csak egy részét képezik a Google meglévő keresési jeleinek. A keresés figyelembe veszi a mobilbarátságot, a HTTPS biztonságot, a biztonságos böngészést és a tolakodó interstitial irányelveket is.

A Core Web Vitals mutatók része lesz több, a webhelytulajdonosok számára fontos változás is:

„A nem AMP-tartalmakra vonatkozó változás, hogy a keresőben a mobil Top Stories funkcióban való megjelenésre jogosultak legyenek, szintén 2021 májusában fog bevezetésre kerülni. Minden olyan oldal, amely megfelel a Google News tartalmi irányelveinek, jogosult lesz, és a találatok rangsorolásakor előnyben részesítjük a nagyszerű oldalélményt nyújtó oldalakat, függetlenül attól, hogy AMP vagy más webes technológiával valósítottuk-e meg.”. (Google)

Az oldalad Core Web Vitals mutatók javítása nem tűnik egyszerű feladatnak. De a legproblémásabb oldalak rangsorolásával és a webes csapatával való egyeztetéssel a „Jó” címke felé dolgozhat, és nagyszerű élményt nyújthat mindenkinek, aki meglátogatja az oldalát.

 

Ezek Is Érdekes Cikkek…

A HTTP/2 protokoll

  A HTTP/2 az internetes protokollok legújabb verziója, amely 2015. május 14-én került bevezetésre. Az Internet...