Hogyan növelje a WooCommerce konverziós rátáit?
WooCommerce konverziós ráta növelése
Amellett, hogy a Google Analytics segítségével megnézheti, mely területeken tud javítani, számos különböző dolgot tehet a konverziós arány maximalizálása érdekében.
Íme néhány stratégia, amelyet a WooCommerce konverziók növelésére érdemes használni:
- Gondoskodjon a termékoldalakról
- Győződjön meg róla, hogy a termékképeinek minősége elsőrangú.
- Győződjön meg róla, hogy termékei könnyen megtalálhatók
- Teremtsd meg a sürgősség érzetét
- Optimalizálja a mobilra
- Gondoskodjon a termékoldalakról
- Tegye szupergyorssá az oldalai betöltési sebességét
A termékoldalak gyakorlatilag a webáruháza legfontosabb részei. Végül is egyfajta információs csomópontként szolgálnak a termékeiddel kapcsolatban, és mint ilyenek, képesek közvetlenül befolyásolni a látogatókat, hogy megvásárolják a termékeidet, ezért különösen nagy gondot kell fordítanod az optimalizálásukra. Ráadásul jelentősen növelhetik a Google-ban elért helyezéseit, és a SERP-kben elfoglalt általános pozíciójának növelésével sokkal közelebb kerülhet az eladások növeléséhez is.
Van néhány dolog, amit megtehetsz egy jól optimalizált termékoldal létrehozása érdekében. Az egyik ilyen az egyedi, tömör és kulcsszavakban gazdag termékleírás megírása, amely egyúttal összhangban van a márkájával és kapcsolódik a célközönségéhez.
Ugyanezek a szabályok érvényesek a termékeid meta leírásainak létrehozásakor is. A meta leírás alapvetően a terméked rövid összefoglalóját jelenti, és egyben az első dolog, amit mind az emberek, mind a keresőmotorok látnak a termékoldaladdal kapcsolatban. Ezért olyan termék meta leírást kell készítenie, amely a lehető legtömörebb, legrelevánsabb és informatívabb, miközben ügyeljen arra is, hogy tartalmazza a kulcsszavát is.
Egy magával ragadó és SEO-barát cím hozzáadásával az eladásod is nagyot lendíthet. Minél pontosabbak a termékcímei, annál nagyobb esélye van arra, hogy organikus forgalmat irányítson az Ön felé. Tartsa tehát ezt szem előtt, amikor címet ad a termékoldalainak.
Természetesen ne feledkezzen meg más stratégiákról sem, amelyek általánosságban javítják Woocommerce SEO-ját, mint például a breadcrumbs hozzáadása, termékkategóriák és címkék hozzáadása, SEO-barát URL-struktúra létrehozása és így tovább. A termékoldalak ilyen módon történő optimalizálásával egyidejűleg felhasználóbarátabbá teszed azokat a látogatóid számára is, ami csak javíthatja a helyezésedet és összességében fokozhatja a konverziókat.
A weboldal egy fontos eszköz az ügyfélszerzéshez.

Győződjön meg róla, hogy a termékképeinek minősége elsőrangú
WooCommerce konverziós ráta növelése
Nem titok, hogy az emberek a képi megjelenítésre hagyatkoznak, amikor eldöntik, hogy megvásárolnak-e egy terméket online. Az Ön potenciális online vásárlóinak gyakran nincs más módja annak, hogy megtudják, hogy a termék rendelkezik-e az általuk keresett minőséggel, mint hogy megnézik a képeket. Ezért mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a termékeiről készült képek minőségileg kifogástalanok legyenek. Tehát amellett, hogy kiváló minőségű képeket készít a termékeiről (lehetőleg több szögből), gondoskodjon arról is, hogy a képet nagyítási effektussal egészítse ki, hogy a látogatóknak lehetőségük legyen a termékek teljes részletességgel történő vizsgálatára.
Ha lehetséges, próbálkozhat 360 fokos képek hozzáadásával is az egyik elérhető bővítmény segítségével (például az SR Product 360° View segítségével), mivel ez lehetővé teszi, hogy termékét több perspektívából mutassa be, elforgatással vagy a szögének megváltoztatásával. Mindezek csak közelebb vihetnek az általános konverziós arány javításához, mivel segíthetnek abban, hogy termékei bemutatásakor a professzionalizmus és a megbízhatóság benyomását keltse.
Végezetül, bár a jó minőségű képek gyakorlatilag elengedhetetlenek, javasoljuk, hogy a képeket úgy optimalizálja, hogy megőrizze minőségüket, miközben csökkenti a méretüket. Ezzel megakadályozza, hogy a termékképei befolyásolják az oldal betöltési sebességét – és egy gyorsan betöltődő oldal mindig előnyös az általános vásárlói élmény szempontjából.
Győződjön meg róla, hogy termékei könnyen megtalálhatók
WooCommerce konverziós ráta növelése
A sikeres konverzió egyik meghatározó tényezője gyakran az, hogy a termékek könnyen megtalálhatók legyenek. Ez alatt azt értjük, hogy gondoskodnia kell arról, hogy a látogató a lehető legkevesebb időt töltsön a neki tetsző termék megtalálásával. Ha belegondolunk, ez teljesen logikus – ha túl sok idő telik el aközött, hogy egy potenciális vásárló belép az Ön webáruházába, és megtalálja az őt érdeklő terméket, nagyobb valószínűséggel feladja, és inkább máshol keres hasonló terméket. Másrészről viszont csak akkor növeli az esélyét a hőn áhított konverziók elérésére, ha biztosítja, hogy a tényleges termékvásárlásig vezető útjuk a lehető legrövidebb és leggördülékenyebb legyen.
Ennek érdekében többek között úgy teheti meg, hogy egyszerűsíti weboldalának navigációját, hogy az összes termék és termékkategória soha ne legyen két kattintásnál többre. Egy széles menü létrehozása több termékkategóriával is rendben van, amennyiben az tartalmazza a legfontosabb kategóriákat és termékeket.
Ha pedig még tovább szeretné egyszerűsíteni a termékkeresési folyamatot, akkor bármikor megvalósíthat egy réteges típusú navigációt a WooCommerce Ajax Layered Navigation bővítményével. Ez a bővítmény nem csak jobb felhasználói élményt nyújt vásárlóidnak, de lehetőséget ad nekik arra is, hogy interaktívabb élményben legyen részük a termékek keresése közben. Nevezetesen, ez a fajta navigáció lehetővé teszi számukra, hogy színválasztókat, méretválasztókat és egyebeket használjanak – ami miatt ez a bővítmény nagyszerű a rengeteg termékváltozóval és egyéb attribútummal rendelkező áruházak számára.
Javasoljuk továbbá, hogy a menüjébe vagy bárhova máshova, amit megfelelőnek talál, illesszen be egy keresősávot, mivel ez csak megkönnyítheti a termékek keresését az e-kereskedelmi webhelyén. Végül fontolja meg egy szűrőrendszer hozzáadását, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy szűrjék az oldalait, így könnyen megtalálhatják az őket érdeklő termékeket bizonyos termékkategóriák és címkék alapján.
A sürgősség érzetének megteremtése
WooCommerce konverziós ráta növelése
Elsőre talán közhelyesnek tűnik, de a sürgősség érzetének megteremtése néhány korlátozott idejű ajánlat hozzáadásával csodákat tehet a konverziós rátával. Az emberek köztudottan gyorsan cselekszenek, ha megterhelő körülményekkel szembesülnek, így ha eddig nehezen tudták eldönteni, hogy megvásároljanak-e egy terméket vagy sem, egy „sürgős” típusú ajánlat létrehozása valóban arra ösztönözheti őket, hogy rászánják magukat arra a vásárlásra, amit egyébként esetleg kihagynának. Ezt a sürgősség érzetét könnyen megteremtheti, ha korlátozott idejű ajánlatot tesz az oldalára. Egy visszaszámláló időzítő hozzáadásával még az izgalom érzetét is kialakíthatja, és gyors cselekvésre késztetheti vásárlóit. A visszaszámláló időzítők felhajtást keltenek a termékei körül, ezért mindenképpen érdemes megfontolnia ezek használatát, amikor néhány egyszeri ajánlatát mutatja be.
Emellett korlátozott ideig tartó ingyenes ajándékokat is adhat, különböző kedvezményeket kínálhat meghatározott számú vásárlónak, akik egy meghatározott időpontig vásárolhatnak, időfüggő és más típusú kuponokat adhat hozzá (a számos elérhető kuponkód-csatlakozó egyikének használatával), és így tovább.
Végül, de nem utolsósorban, amennyiben termékei korlátozott készleten vannak, mindig tájékoztathatja vásárlóit arról, hogy hány darab van még raktáron, vagy bizonyos számú terméket meghatározott áron elérhetővé tehet.
Bármilyen sürgősségi alapú stratégiát is tervez, csak arra ügyeljen, hogy soha ne csapja be ügyfelét. A bizalom kiépítése alapvető fontosságú, ha hosszú távú eredményeket akar elérni, ezért próbáljon meg a lehető leghitelesebb lenni. Az ügyfelei meg fogják tudni mondani, ha színlel, ezért ezt tartsa szem előtt, amikor különleges ajánlatokat készít.
Mobilra optimalizálás
WooCommerce konverziós ráta növelése
Ezen a ponton már magától értetődőnek kellene lennie, de nem lehet eléggé hangsúlyozni a WooCommerce áruházad megfelelő mobil optimalizálásának fontosságát. A mobilos e-kereskedelmi eladások száma évről évre folyamatosan növekszik (valójában 2016 és 2021 között hatalmas, 39,1 százalékos növekedés volt tapasztalható), ami még egy okkal több, amiért gondoskodnia kell arról, hogy a WooCommerce áruháza is mobilra is alkalmas legyen.
Néhány módszer, amivel mobilra optimalizálhatod áruházadat, a következők közé tartozik: lusta betöltési funkció hozzáadása az oldaladhoz (ehhez a feladathoz olyan bővítményt használhatsz, mint az a3 Lazy Load), mobilbarát navigáció létrehozása (például egy úgynevezett hamburger menü ikon hozzáadása), és a gyorsított mobiloldalak (AMP) használata is. Ez utóbbiak az oldalai egyfajta lite változatát jelentik, ami azt jelenti, hogy segítenek gyors böngészési élményt nyújtani a mobil látogatóknak.
Zárószavak
Minden webáruház-tulajdonos célja, hogy profitot termeljen, és minél több látogatót konvertáló vásárlóvá alakítson. Ha aktívan próbálod javítani a WooCommerce áruházad konverziós arányát, sokkal közelebb kerülsz e cél eléréséhez.
Csak győződjön meg róla, hogy megfelelően optimalizálja a termékoldalakat, tartsa fenn a képek minőségét, adjon hozzá néhány korlátozott idejű ajánlatot (de ne feledje, hogy hiteles legyen, és tartsa a dolgokat reálisnak), és ne felejtse el optimalizálni a WooCommerce webhelyét mobilra.
Ezen taktikák alkalmazásával javíthatod látogatóid általános felhasználói élményét, és végül a konverziók növekedését is láthatod majd. Végezetül pedig folyamatosan figyelje a mérőszámait, hiszen csak így tudhatja meg, hogy jó úton jár-e.

KÉSZEN ÁLLSZ ARRA,
HOGY FELPÖRGESD A VÁLLALKOZÁSOD?
Optimalizáld sebességre a weboldalad!